• 00:01 A la cerca d'un cavall blanc i la ventriloquia com a estratègia rebuscada per a dormir sota un sostre
  • 05:58 Berlín després del mur
  • 07:25 ...i la introducció
  • 09:24 Partitures, receptes
  • 13:57 Imitació
  • 18:47 Llegir sobre Judith Butler
  • 20:51 Chicago, 1996: lliure albir i vestir d'esmoquin
  • 26:23 El privat i el públic
  • 28:01 Pervertir la idea de contracte
  • 31:52 Actuar per a una audiència desconeguda
  • 28:14 "For faces", 2010
  • 42:39 Reforçar la quarta paret
  • 47:31 Constel·lacions
18/06/2021 51' 56''

Anglès

Antonia Baehr, "Abecedarium Bestiarium"

Les obres d'Antonia Baehr exploren la ficció del quotidià i del teatre, entre d’altres temes. Així és com comença la seva biografia oficial. La qual cosa no transmet completament el nivell de meticulositat que les seves actuacions inclouen per tal d’emfatitzar cada petit aspecte de l'àrea entre la vida quotidiana i el teatre. Les seves obres són com diagrames de Venn que tracen i exploren aquesta zona grisa amb gran detall.

No n’hi hauria prou dient que les seves peces reconeixen la presència del públic o les pròpies convencions del mitjà. Les obres de l’Antonia nodreixen i fomenten estranys bucles de feedback emocional entre els intèrprets i l'ull de l'espectador: construeixen, trenquen i remodelen la quarta paret a mesura que es despleguen. Però el seu treball no només juga amb la quarta paret, gran part de la seva obra té lloc a la quarta paret, o com a mínim, parla de la quarta paret en si.

Les actuacions de l’Antonia exploren el contracte no escrit que estableix l'escenari i l'audiència com a zones mútuament excloents. Parlen del que podria significar actuar, reaccionar, observar i percebre diminutes fissures en la interacció entre el fictici i el real, que deformen els respectius continus espaitemporals d'actors i audiències a través de tota mena d'exercicis de gimnàstica afectiva.

Parlem amb Antonia Baehr sobre canvis de rols, sobre les seves estratègies de col·laboració, alguns dels seus alter egos, estereotips de gènere i molt, molt més. Prepara't per a un viatge des de les partitures i Fluxus, a la imitació, el fetitxisme i els mitjons, passant pels drag kings, les drag queens, l’S&M, els contractes i fins i tot les connexions telepàtiques.

Conversa: Anna Ramos i Roc Jiménez de Cisneros. Edició i muntatge sonor: Roc Jiménez de Cisneros.
Compartir
Son[i]acoreografiateatrequeerAntonia BaehrdragCreative Commons