• 02:27 Everything can be turned into a turn: from a moment of mobilisation to a ‘festivalisation’ of a crisis
  • 06:21 The Museum is being questioned from many sides. From the margins to the grant applications.
  • 10:34 The question of alliances
  • 13:28 Janna Graham’s notion of the parasite: the inside and outside of the institution
  • 15:37 Questioning of representation. On post-representation and the dangers of giving up representation. Thinking in between
  • 20:55 Stealing the tactics and strategies of the Museum
  • 23:20 Rethinking the idea of the Museum
  • 30:35 Unlearning is a way of learning. The promise of another possibility to think, to understand and to make the world different
  • 33:21 Pre-enactment: to imagine another future and live it now
  • 35:29 How can we learn something that doesn’t exist yet?
12/08/2019 43' 10''

Anglès

Aquest podcast és part del projecte Re-Imagine Europe, cofinanciat pel programa Creative Europe programme de la Unió Europea. Realitzat en col·laboració amb Sonic Acts. Entrevista de Anna Ramos. Producido por Roc Jiménez de Cisneros

Sota una mirada summament crítica a la intersecció d'art i política, la comissària i educadora Nora Sternfeld trenca constantment la quarta paret de la recerca i el comissariat, il·luminant sota diferents focus, termes com ara exposició, galeria, representació, museu o col·lectivitat i buscant sempre connexions poc visibles i fissures.

En aquest podcast, Nora Sternfeld comença posant sobre la taula algunes idees per a entendre millor la crisi de la institució museística “tal com era”, des de la seva construcció al seu posterior col·lapse. La crisi d'un model, però també els seus orígens, la seva relació amb la maquinària neoliberal de la qual forma part, així com alguns esforços per a donar la volta a alguns dels seus mals endèmics. A partir d'aquí, parlem amb la Nora de pedagogia, de poder, de narratives històriques, de para-institucions, d'estratègies de desaprenentatge i coneixement col·lectiu projectat al futur: “Com podem aprendre quelcom que no existeix encara? No és possible que una persona sàpiga alguna cosa que encara no existeix, és una contradicció. Però, juntes, cadascuna de nosaltres té un xic de coneixement d'alguna cosa que encara no existeix. Si unim aquestes imaginacions podem construir sobre una possible imaginació que pot créixer i fer-se més i més forta. L'aprenentatge no es pot imaginar sense la col·lectivitat. Aprenem juntes.”

Compartir
SON[I]ARe-Imagine Europeeducaciógir educatiupedagogiapedagogia radicalRe-Imagine Europepodcasts més escoltats 2019col·lectivitat