• 01:55 Modelar mons, modelar poder
  • 12:11 Primers contactes amb la tecnologia
  • 18:56 Fotografia, escultura, escaners 3D
  • 24:38 Simulació
  • 27:20 La resposta del públic, domini públic
  • 35:02 Velocitat, ritme
  • 41:04 I temps
04/06/2019 46' 23''

Anglès

Aquest podcast és part del projecte Re-Imagine Europe, cofinançat pel programa Creative Europe programme de l'Unió Europea.

Llibreria de sons a càrrec de Roc Jiménez de Cisneros i Stephen Sharp, produïda als estudis d'Ina GRM (París). Guió, producció i entrevista a càrrec de Roc Jiménez de Cisneros

Malgrat que la seva formació inicial com a artista va tenir lloc a la Ruskin School of Drawing and Fine Art, a la Universitat d'Oxford, John Gerrard aviat es va distanciar dels mètodes i formats tradicionals de representació. Dècades més tard, el treball de Gerrard i el seu equip de col·laboradors habituals s'acosta només de manera tangencial al retrat, al paisatge, a la representació. Les seves obres, simulacions tridimensionals meticulosament orquestrades en motors de videojoc, recreen mons mig reals mig de ficció, retraten llocs inaccessibles, i posen en relleu relacions de poder o processos macroeconòmics invisibles, alhora que desafien els codis de la narrativa i la temporalitat del cinema i el videoart convencionals. Programes creats per a generar escenes impossibles, que es despleguen en una escala temporal (mesos, anys) que les eleva a la categoria d'inabastable.

En aquest podcast, John Gerrard parla de la seva fascinació inicial pels scanners 3D, i de com a partir d'aquests va arribar a desenvolupar la seva pràctica actual, la seva concepció del temps en l'art, i una particular manera d'entendre la simulació, a mig camí entre la contemplació i la mirada crítica.

Compartir
SON[I]AJohn GerrardCreative CommonsRe-Imagine Europe