• 03:04 Primeres experiències d'actuació i de ball
  • 08:25 “No Manifesto” i “Trio A”
  • 14:12 La transferibilitat de la dansa
  • 17:35 Judson Dance Theater
  • 21:05 Pel·lícules i feminisme: heu de comportar-vos
  • 25:52 Desafiar la formació
  • 30:10 “Concept of Dust”: qüestions de l'edat
02/05/2018 33' 28''

Anglès

Tot explorant vocabularis expressius capaços de desmantellar el perímetre de les disciplines artístiques, Yvonne Rainer (San Francisco, 1934) ha traçat una vastíssima trajectòria compresa entre els mons de la coreografia, l'escriptura i la direcció de pel·lícules. La seva participació en episodis medul·lars de les avantguardes americanes dels seixanta, des del minimalisme al Judson Dance Theater, la seva implicació en moments polítics efervescents com les protestes contra la guerra de Vietnam i els moviments feministes, o les seves recerques fílmiques en clau autobiogràfica, són testimonis d’una voluntat de desdoblament i experimentació encara vigent en l'actualitat. Coreografies recents com Concept of dust, or How do you look when there is nothing else to move? desglossen un conjunt de textos canònics per fondre'ls amb un elenc de ballarins d'edat avançada, capaços, en paraules de Rainer, de “desafiar les expectatives de l'audiència i de fer coses que cap ballarí jove podria fer”.

SON[I]A parla amb Yvonne Rainer sobre el pas del temps, la transferibilitat de la dansa, l'entrenament com a llegat i la descomposició fílmica del cos, sobre tenacitat, fisicalitat, influències, i sobre els girs, salts i ensopegades d'una trajectòria professional desplegada de manera polièdrica durant més de mig segle.

Compartir
SON[I]AYvonne Rainercoreografia