• 00:01 Nomenar-se com a lesbiana a l'escola.
  • 02:33 Tropismes de la dissidència.
  • 03:10 Pràctica docent, pràctica política, feminismes, dissidència sexual.
  • 06:05 Desheterosexualització dels sabers escolars.
  • 08:37 Mestra visiblement lesbiana.
  • 10:13 Combatre heteronormativismes. Experiències i complicitats a l'escola.
  • 16:10 Microgestos que van obrint diàlegs.
  • 17:32 L'arquitectura també és una tecnologia de gènere.
  • 19:13 Pedagogia queer. Desarticular el binarisme coneixement / ignorància.
  • 21:40 Quina és l'autonomia intel·lectual de les mestres?
  • 23:12 Pedagogia queer. Desarmar “normalitats”.
  • 25:27 Innovació, neoliberalisme i pulsió capitalista.
  • 26:48 L'escola i les temporalitats de la modernitat.
  • 27:36 Un destemps per a l'escolta pedagògica.
  • 28:24 El queer com a encreuament de diferents construccions epistemològiques: cos, gènere, raça, classe, nacionalitat.
  • 32:49 Diversitat sexual, multiculturalisme, relacions de poder i domesticació del conflicte.
  • 35:30 Com construir una pedagogia queer des del Sud? El Sud com a qüestió tàctica.
  • 37:51 Argentina: nacionalitat i símbols patris.
  • 39:25 Repensar els símbols patris des de l'escola.
  • 46:05 L'escriptura, una tecnologia poètico-política de pensament.
  • 49:18 Micropràctiques. El personal és polític. Pulsió de desig i precarietat.
14/04/2018 52' 33''
Castellà

val flores és escriptora activista de la dissidència sexual tortillera feminista heterodoxa cuir masculina mestra prosexe errant vella friolenta pirata en procés vegana seriosa però no solemne border de les institucions. Ve de Neuquén, actualment resideix a La Plata i viu amb l'obsessió paralingüística d'escriure el seu nom en minúscules.

Escriptura, pràctica docent i activisme feminista lèsbica queer s'entrecreuen en la seva trajectòria per generar disrupcions que sacsegin les estructures de l’heteronormativisme neolliberal i colonial. val flores reivindica la lesbianització de l'espai públic i la descomposició de les tecnologies de gènere que encotillen els nostres cossos, desitjos i sexualitats. flores proposa també generar destemps per a l'escolta pedagògica, per a la reflexió col·lectiva, l'acció poètico-política, el dubte, el quequeig, l'assaig i l'error; destemps que tracen bretxes per a l'emancipació.

Vam prendre uns mates amb val flores i vam xerrar amb ella sobre pedagogia queer, escriptura i microactivismes, sobre la pràctica docent com a pràctica política, sobre el queer com a forma de dissidència capaç d'activar sabers deshetrosexualizants i sobre la necessitat d'articular noves maneres d'habitar i escriure les nostres identitats que derroquin les fronteres del gènere, la raça i la classe.

Aquest podcast no hauria estat possible sense les veus, mans i cossos de: Laura Arensburg, Dolores Acebal, Marianne Blanco, Catarina Botehlo, Ana Luiza Braga, Ester Capdevila, Ricardo Cárdenas, Itxaso Corral, Lucrecia Dalt, Alicia Escobio, Clàudia Faus, Nicolás Fernandez, Vatiu Nicolás Koralsky, Julieta Obiols, Gemma Planell, Núria Rodríguez, Clara Plasencia, Christina Schultz i Laura Valencia.

Guió: val flores i Loli Acebal. Edició: Loli Acebal. Muntatge i so: Lucrecia Dalt.
Compartir
Son[i]aval floresCreative Commonsteoria queerqueerescripturadissidència sexualEls més escoltats del nostre arxiu14 anys y 14 registres memorables de RWMLos podcasts más escuchados: 2006-2021. 15 años de podcasting

Programes de RWM relacionats