28/11/2017 31' 44''

El viatge com a catalitzador d'històries o la dissolució del treball propi en l'aliè, són algunes de les constants que travessen l'obra de Vincent Meessen (Baltimore, 1971). Les seves recerques polièdriques, compartides en forma de pel·lícules, edicions, cançons, instal·lacions o projectes curatorials, connecten una xarxa extensa de col·laboradors i estableixen una estructura absorbent de relats, capaç de metabolizar l’encontre amb personatges i esdeveniments totalment inesperats. Des de la troballa de tests colonials per mesurar la capacitat d'abstracció de la població del Congo a la “invenció” d’alguns col·leccionistes belgues dels primers artistes abstractes locals, passant per l'aparició de cançons de protesta del maig francès escrites per un membre congolès del moviment situacionista, Meessen localitza episodis excèntrics, mai explorats, i els reorganitza amb una metodologia que, en les seves pròpies paraules, conté un valor metamòrfic: sempre està en moviment.

SON[I]A parla amb Vincent Meessen sobre viatges, revoltes i metàfores, sobre cooperatives de treball, bandes musicals i escenaris construïts, sobre les polítiques del fer contra les polítiques del mostrar i sobre com vivificar, des del present, les memòries colonials agonitzants o perdudes.

Escaleta del programa
02:44 "Patterns for (Re)cognition"
07:05 Agents colonials, pioners de l'art modern
09:44 Un aparell per evitar quedar-se atrapat
10:47 La invenció de l'altre
12:17 Intuició i localització
14:30 Donar forma a les eines que necessitem
17:28 Situacionistes al Congo
22:12 La manera com es 23:52 Responsabilitat: una qüestió de tots

Compartir
SON[I]AVincent Meessenpost-colonialisme