• 03:16 Coreografia
  • 12:25 Una antologia de la performance
  • 27:11 Generant ponts entre esculptura i coreografia
  • 43:58 Caminant de manera exagerada
  • 53:47 Performance i ontologies orientades al objecte
  • 66:19 Reivindicació del pessimisme
  • 72:06 Selfies i choreo-control
  • 86:56 Coimaginació
  • 97:15 Cos i llenguatge
  • 112:05 Una habitació plena de clichés
14/11/2017 142' 26''

Anglès

Música exclusiva a càrrec de Morten J. Olsen

André Lepecki treballa i investiga en la intersecció dels estudis de dansa crítica, la pràctica curatorial i la teoria de la performance. Com a professor titular i catedràtic del Departament d'Estudis de Performance de la Universitat de Nova York, Lepecki s'ocupa de la manera en què la producció de dansa contemporània i la performance en les arts visuals es relacionen amb les qüestions fonamentals del neocapitalisme.

A més de curador, dramaturg, autor i editor, Lepecki és un dels principals teòrics del potencial polític subversiu de la performance. Explorant les obres de performers com ara Vera Mantero, Metter Edvardsen, Jérôme Bel, Tino Sehgal o Xavier le Roy, argumenta que l'ontologia política de la coreografia es basa en la seva desaparició i la seva resistència inherent a la mercantilització.

En aquest context, condicions com el pensament coreogràfic i la persistència es converteixen en alternatives essencials a la política del poder. El concepte de "singularitat" de Lepecki permet millorar la funció de la dansa i la performance al debat polític i artístic.

SON[I]A parla amb André Lepecki sobre la cronopolítica de la desaparició, la dansa, Louis XIV, l'adquisició de la coreografia, el poder testimonial, les ontologies orientades a objectes, la coreopolicía, l'escriptura del moviment i els selfies.

Compartir
SON[I]AAndré LepeckiCreative CommonsMorten J. OlsenIDIORÍTMIES#els 10 podcasts més escoltats de 2018coreografiapodcasts duracionals