20/06/2013 19' 8''

Les Magnet Schools van néixer als anys setanta als Estats Units amb l’objectiu de combatre la segregació racial que es donava a les escoles públiques d'entorns desfavorits. Amb aquest projecte educatiu, el govern apostava per dotar els centres d'una especialització curricular distintiva que els feia atractius i magnètics al seu entorn, tot estimulant la implicació de l'alumnat, les famílies i els docents. S'intentava així reconfigurar la composició social del centre i millorar els seus resultats acadèmics.

Ara, la Fundació Jaume Bofill i el Departament d'Ensenyament han engegat a Catalunya el projecte Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu. El projecte s'inspira en el model nord-americà per posar en contacte institucions científiques i culturals de referència amb centres educatius que requereixen una revitalització o atenció especial. Amb aquestes aliances els centres triats podran desenvolupar projectes educatius innovadors i de qualitat que contribuiran a augmentar la demanda de matrícules i a convertir-los en pols d'atracció en el seu territori. El programa ha començat com a fase pilot en tres escoles de primària i un institut de Barcelona, i s’anirà ampliant en els pròxims anys. Les institucions que participen en aquesta primera etapa són el MACBA, TV3 i l'Institut de Ciències del Mar. El MACBA col·laborarà directament amb l'Escola Josep M. de Segarra i l'Institut Moisès Broggi.

SON[I]A parla amb Roser Argemí, responsable del projecte a la Fundació Jaume Bofill, sobre les particularitats del model català, el perfil dels centres triats i les diferents modalitats d’aliances que s’estan establint.

Compartir
SON[I]AeducacióCreative CommonsRoser ArgemíMagnet Schools