15/11/2012 25' 59''

James Pritchett és musicòleg, escriptor, pianista i dissenyador de software. L'any 1992 va escriure "The Music of John Cage", l'únic estudi crític publicat dedicat a l'obra de John Cage en la seva totalitat. Gràcies a la seva rigorosa tasca de recerca i a les seves descripcions perspicaces del pensament, els mètodes i les composicions de Cage, el llibre ha esdevingut una referència clau per a qualsevol que vulgui desxifrar l'obra d'aquest músic tan singular. Allunyat conceptualment del vessant més acadèmic de la musicologia, Pritchett va decidir explorar formes més creatives d'escriure sobre música en articles, xerrades i notes per a CDs, mirant sempre, tal com diu ell, "d'explicar una bona història sobre la música". També ha escrit sobre l'obra de David Tudor i, més recentment, de Morton Feldman. La seva curiositat pels processos de la música electrònica el va dur a aprendre programació de manera autodidacta, i com a resultat ha dissenyat programes de composició i per instal·lacions sonores utilitzats, entre d'altres artistes, per la seva dona, la compositora Frances White. Des de 1999 treballa com a director del departament de desenvolupament tecnològic de la seu nord-americana de l'organització Recording for the Blind & Dyslexic.

SON[I]A parla amb James Pritchett sobre l'obra de John Cage, David Tudor i Morton Feldman, i sobre la relació directa entre la seva anàisi, la interpetació i els assajos sobre les seves respectives obres.

Compartir
SON[I]AJohn CageCentenari John CageJames PritchettDavid Tudor Morton Feldman