15/12/2011 25' 8''

"1395 Days without Red" és un projecte cinematogràfic de Šejla Kamerić i Anri Sala, en col·laboració amb Ari Benjamin Meyers. Creat, desenvolupat i filmat d'una manera conjunta, ha donat lloc a dues pel·lícules independents que es presenten, per primera vegada, simultàniament al MACBA.

Totes dues pel·lícules plantegen un viatge al passat des del present, a partir d'una sèrie de recorreguts diaris que recreen la ruta per l'"Avinguda dels Franctiradors" al Sarajevo actual. La pel·lícula d'Anri Sala, paral·lelament, ha estat realitzada en col·laboració amb Liria Begeja.
A través de les seves pel·lícules, fotografies i instal·lacions, Anri Sala desenvolupa un treball en què les nocions d'espai, temps i so són elements claus que s'entrellacen per apropar-nos a fragments d'una realitat més complexa. Mitjançant històries aparentment senzilles, situa l'espectador davant d'un escenari complex des d'una perspectiva sociopolítica i històrica.

Així mateix, en moltes de les obres d'Anri Sala, el so és un element estructural essencial. Això comporta un gran salt conceptual: l'artista no fa bandes sonores per a les seves pel·lícules, sinó pel·lícules de bandes sonores, que són cada vegada més musicals, menys narratives i tremendament abstractes. El concepte d'espai és, doncs, molt important en l'obra de Anri Sala: no sols l'espai abstracte a què fan referència les seves pel·lícules, sinó també l'espai expositiu.

Son[i]a parla amb Anri Sala sobre la seva obra, l'ús de l'absent i la relació entre les ruptures i el continuum de la història.

Compartir
SON[I]AAnri Sala