04/11/2010 18' 50''

La idea estesa del museu d'art contemporani com un lloc neutre i asèptic, fora del temps i de l'espai, és un dels principis que sostenen la ideologia dominant del "cub blanc" dins la pràctica artística expositiva. Com ens adverteix Mary Anne Staniszewski a la seva anàlisi d'"el poder de l'exhibició", aquesta cultura visual ja s'ha convertit en tot un "culte al cub blanc". Amb una mirada més atenta, les exposicions d'art no solament ens mostren objectes: els aïllen del seu context, creen tipus diferents de públic, fragmenten un marc cultural més ampli i n'amaguen el potencial polític entre les parets blanques del museu.

Son[i]a entrevista Mary Anne Staniszewski amb motiu de la seva conferència "The Shaping of MoMA's Visual Culture through its Exhibitions" [La configuració de la cultura visual del MoMA a través de les seves exposicions] a la segona part del curs "La història de les exposicions: més enllà de la ideologia del cub blanc".



Compartir
SON[I]AMary Anne Staniszewski