Son[i]a #233 Robert Janz
- 03:14 No sóc un street artist. Faig coses al carrer
- 08:05 Art i paraules
- 10:16 De les coves d'Almeria a l'asfalt de Tribeca
- 12:50 "Waterglyphs"
- 13:45 La gent no sap veure el que no està preparada per veure
- 15:35 Una obra que desapareix
- 18:25 Paper i llimona
- 19:50 Política i poesia
- 21:58 El poder de les paraules
Robert Janz és pintor, escultor, gravador, poeta i artista de carrer. Nascut a Belfast el 1932 i format a la Rinehart School of Sculpture de Baltimore, abans dels 20 anys es va llançar a pintar sobre la sorra humida a les platges de Venice Beach (Los Angeles) amb pals que trobava al seu pas. Traçava línies que les ones del mar esborraven constantment però que ell, obstinat, tornava a dibuixar. Aquestes primeres pintures efímeres van acabar convertint-se en el projecte "Waves Between Waves" (1977) amb el qual Janz va irrompre als circuits de l'art.
Interessat sempre per la fugacitat, el canvi i el moviment, i profundament imbuït de la filosofia Zen, les creacions de Robert Janz reivindiquen el potencial poètic de l'efímer. Construeix escultures amb branques i trossos de fusta que troba pel carrer. Traça dibuixos amb aigua sobre roques i parets. I projecta ombres fugaces sobre els murs de la ciutat. No us estranyeu si un dia us el trobeu pintant fletxes, muntanyes o bisons sobre els grafiti i els anuncis esquinçats dels carrers de Nova York.
O si ensopegueu, tot passejant per Tribeca, amb un dels seus poemes de carrer a l'estil haiku. Segurament serà un dels seus poemes "POST NO BILLS". Per Janz, les parets de la ciutat són com les roques dels artistes primitius i les seves figures de caire rupestre inunden els carrers de ressons prehistòrics. Des de la llibertat que atorga la seva pràctica outsider, l'artista defensa el poder agitador de l'art.
SON[I]A parla amb Robert Janz de les seves intervencions urbanes, d’art, budisme, política, poesia i del pas del temps.