• 01:26 Començar una col·lecció amb papers trobats dins de llibres.
  • 03:15 Sobre “Los Papeles del Siglo”.
  • 06:01 Establir un principi de procedència.
  • 06:59 Transformació d’una col·lecció en un arxiu.
  • 08:23 “El visitant ideal d’una col·lecció sentimental”
  • 09:46 L’inabastable món natural, la classificació i les taxonomies com a eines de coneixement.
  • 12:21 Estudiar filosofia com a forma de perdre el temps. Pragmatisme i formació acadèmica.
  • 14:50 La mentida i la mediació performativa. Control de la recepció i relació amb la gent.
  • 17:18 Rodejar-se de llibres, la immersió en els arxius i obsessionar-se amb ells.
  • 18:29 Buscar-se aliats, buscar-se enemics.
  • 20:44 “Recent pintat”: anècdotes, terreny simbòlic i legitimació.
  • 28:56 Recerca, acumulació, escriptura i rendibilitat. Les altres vides dels projectes.
  • 31:18 Una postal té el mateix valor que una instal·lació. La importància de documentar els processos.
20/01/2016 37' 10''
Català

Enric Farrés, artista, editor i agitador cultural, va començar la seva llicenciatura en filosofia perquè li anava de pas quan anava cada dia a estudiar a l'Escola Massana. Malgrat el caràcter aparentment atzarós de la seva decisió, la seva metodologia de treball sembla estar influenciada per l'acadèmic.

Investiga, recopila referències, s'obsessiona amb un tema fins que aconsegueix passar-lo per la màquina del sentit i generar-ne contingut. El seu treball reflecteix un interès extrem per la literatura, les biblioteques, els arxius i les col·leccions. Investiga fins a entendre com funcionen diferents contextos amb la finalitat d'evidenciar els seus mecanismes.

Així mateix, considera la mediació i la recepció com parts fonamentals dels seus projectes. Tota la informació compilada es desplega de maneres molt diverses, autònomes i complementàries, que van des de les publicacions fins a les visites o les presentacions performatives.

Parlem amb l'Enric sobre els seus últims projectes, sobre col·leccionar obsessivament, sobre el valor de l'efímer, sobre l'ús de la mentida com a estratègia creativa, sobre la relació de complicitat amb els que l'envolten i sobre altres facetes del seu treball.

Compartir
Son[i]aEnric Farrésarxiucol·leccióllibres d'artista

Programes de RWM relacionats