13/09/2012 26' 28''
Castellà

El març de 1996 va obrir les seves portes la llibreria La Central del carrer de Mallorca de Barcelona. Antonio Ramírez, Marta Ramoneda i Maribel Guirao van apostar per un model alternatiu de llibreria, basat tant en un fons complet de llibres especialitzats en Humanitats, com en la creació contínua de vincles i afinitats amb la seva comunitat de lectors.

Segons Antonio Ramírez, "una llibreria es defineix tant pels llibres que té com pels que no té". En aquells moments, ja es començaven a entreveure canvis importants en la indústria editorial relacionats amb les noves possibilitats que oferia l'univers digital. Els fundadors de La Central van entendre que l'ampliació era l'única alternativa de supervivència.

Actualment, compten amb un total de vuit establiments, entre Barcelona i Madrid. Cinc d'aquests estan vinculats a institucions culturals i el MACBA és el primer museu amb el qual la llibreria va començar a col•laborar el 2005. Amb aquesta xarxa d'associacions, La Central ha expandit el seu camp d'acció i especialització humanística i ha potenciat el seu paper de mediació cultural.

SON[I]A parla amb Antonio Ramírez sobre els inicis de La Central, la relació de la llibreria amb el MACBA i la complexa situació que travessen les llibreries en temps de crisi i del llibre digital.

Compartir
Son[i]aAntonio RamírezLa Centralpublicació