Son[i]a #198 Antonio Gagliano
- 00:24 Introducció
- 01:46 Reprendre el dibuix des d'un altre lloc
- 02:58 Una investigació dels formats a través del dibuix i l'associació d'idees
- 03:36 "Guyana"
- 05:50 Imatges i anècdotes: peces equivalents d'un diagrama obert
- 09:33 La Història, una font de casos emblemàtics
- 10:56 "Buno": l'exposició com a diagrama expandit a l'espai
- 13:50 La còpia manufacturada com a forma de relació amb l'arxiu
- 16:36 La còpia mimètica apareix com a solució: "El espíritu del siglo XX"
- 20:30 Un protocol de còpia i el dibuix com a tècnica legal
- 22:37 La distància mínima entre el document i la còpia
- 24:23 El vector com a monument: "La Enciclopedia de las Controversias"
- 26:48 L’art contemporani segueix sense desencadenar cap desequilibri significatiu al seu entorn
Antonio Gagliano és artista, escriptor, editor i curador, i en totes aquestes dimensions del seu treball el dibuix ocupa un lloc constitutiu o vertebral.
La seva pràctica s'articula en forma de llargs processos de recerca en els quals utilitza diagrames i dibuixos com una forma d'assimilació bruta, filtrada pels afectes, dels materials procedents d'arxius i d'Internet. Així mateix, recorre al dibuix com una tècnica legal per esquivar els bloquejos que genera el propi arxiu, explotant de manera productiva el limbe legal de la còpia manufacturada.
SON[I]A parla amb Antonio Gagliano dels seus projectes, de la seva relació amb el dibuix i els mapes d'idees, i de com generar eines, protocols i cartografies que ens serveixin per circular en els arxius i en els repositoris del nostre temps.