VARIACIONS #5
Transcripció
A càrrec de Jon Leidecker
El quart episodi de VARIACIONS explica com mentre l’escena de l’art i la música industrial posaven els fonaments de la disciplina, el hip-hop descobria la tecnologia de samplejat digital a mitjan la dècada dels vuitanta. Així, els productors de hip-hop tornaven a l’esperit original dels collages de les block parties. Però l’excel·lent acollida internacional del nou gènere va arribar de la mà del consegüent cop legal: una onada de plets contra artistes pop de considerable èxit comercial com De La Soul, Biz Markie i 2 Live Crew, i també contra provocadors marginals com The KLF, Negativland i John Oswald.
programes relacionats
L'explosió
Una visió de conjunt del període de confluència entre la tradició del collage musical en l'art sonor i la tradició popular del hip-hop, que va popularitzar moltes pràctiques i plantejaments estètics que anteriorment havien estat patrimoni de l'alta cultura.
Per Jon Leidecker
Aquest assaig enllaça tres exemples històrics del potencial del receptor de ràdio com a instrument musical.
John Oswald
John Oswald, un dels principals representants de l'apropiacionisme sonor, parla sobre la seva obra.
La disciplina
A mitjan la dècada dels vuitanta el hip-hop descobreix la tecnologia de samplejat digital i l'escena de l'art i la música industrial posa els fonaments de la disciplina.