VARIACIONS #4
L'explosió
A càrrec de Jon Leidecker
Durant els darrers anys setanta, la tradició experimental del collage es va perllongar al context de la música industrial i l’underground del cassette. Però en realitat, fou la sobtada emergència de la cultura hip-hop el que va catapultar definitivament el collage a la categoria de música popular, a mesura que els DJs del Bronx convertien el mesclador i el tocadiscs en instruments musicals de directe en tota regla.
Al mateix temps, tant l’acadèmia com el sector comercial van fer arribar al mercat un nou artefacte, progressivament més assequible, basat en un teclat i controlat per ordinador: el Sàmpler Digital. Brins separats provinents de diferents rerefons culturals, que convergien en un mateix punt.
programes relacionats
L'enfocament
Als anys setanta l'avantguarda per fi creua la línia i comença el saqueig massiu de música pop comercial, mentre que la música disco i el dub s'acostumen a la manipulació de música pre-existent, escurçant així la distància entre la pràctica de l'art i el pop.
Transcripció
Transcripció de VARIACIONS #5. La disciplina, a càrrec de Jon Leidecker.
La biblioteca
Les biblioteques sonores són col·leccions de sons en forma d'ingredients en brut, explícitament dissenyats o recopilats per a la seva posterior utilització. Els sons se separen de les seves fonts en mans de nous autors que els utilitzen com simples objectes, no com referències.
La disciplina
A mitjan la dècada dels vuitanta el hip-hop descobreix la tecnologia de samplejat digital i l'escena de l'art i la música industrial posa els fonaments de la disciplina.
Transcripció
Transcripció de VARIACIONS #4. L'explosió, a càrrec de Jon Leidecker.