22.05.2026
83 MIN
Anglès

Son[i]a #456

Neo Sinoxolo Musangi

descarregar
cronologia
show less/more
00:00
05:29
10:36
16:38
20:25
26:37
33:39
38:25
43:40
49:25
51:27
57:56
64:11
77:34
Fotografia en tons blaus que retrata de perfil Neo Sinoxolo Musangi, feminista queer.

El treball de li pensadori feminista queer Neo Sinxolo Musangi (Olkejuado, Kenya) habita en un espai propi, present i situat, entre l’art, l’acadèmia i l’escriptura creativa. Una pràctica poètica i inquisitiva que es pensa parlant, on les idees emergeixen en fragments, plecs i salts, abraçant la contradicció, la incertesa i allò incomplet, com a eines per imaginar altres maneres d’enunciació possibles.

Desconfiant dels fluxos culturals del Nord Global, Musangi desenvolupa una reflexió crítica i esmolada sobre les identitats queer, negres i africanes, arrelada arran de terra del seu continent nadiu i del sentir al seu propi cos. Un fet que parteix de la narrativa tant en el mètode com en la forma, allunyant-se de l’abstracció per endinsar-se al pensament a través de trobades viscudes, converses i situacions quotidianes que obren preguntes més àmplies. En el seu treball, allò biogràfic es torna central: vides que no encaixen o fallen davant de les estructures normatives es converteixen en teoria en si mateixes. I l’arxiu desborda el marc institucional per incloure cossos, emocions i històries familiars com a espais on el coneixement es produeix i se sosté.

En aquest podcast, Neo Sinxolo Musangi ens convida a entrar dins de la seva espiral de pensament fragmentat, encorbat i present. Parlem d’escriptura com a performance, de poesia i d’una oralitat rigorosa; posem l’atenció en les històries petites i irrellevants i els silencis i els buits de l’arxiu; i interroguem vernacles prestats i acrònims nocius, així com les tensions i solapaments entre categories com ara queer, negritud i africanitat –i el que implica pensar-hi des de dins.

Conversa: Jara Rocha i Anna Ramos. Guió i producció sonora: Albert Tarrats. Veu: pantea. Sons: llibreria de sons de RWM.

CC BY-NC-ND 4.0 DEED. Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional

programes relacionats

2 destacats
24.04.2026
64 MIN
Anglès
Son[i]a #454
Mpho Matsipa
més Informació

En aquest pòdcast, l'arquitecta, comissària i pensadora Mpho Matsipa parla d'urbanisme negre, mobilitats africanes, dels llegats incòmodes del modernisme, de les ecologies racialitzades i de l’extracció del temps negre a través de règims d’espera i migració. També pensem amb la lectura que fa Mpho del concepte d’“universitat distribuïda” de Sarah Nuttall i Achille Mbembe, on museus, salons de bellesa, espais d’art independents i xarxes, esdevenen infraestructures per redistribuir coneixement i recursos més enllà de les institucions d’elit. Sobretot, tornem a la perruqueria –com a espai d’intimitat, cura i bellesa— com una infraestructura per imaginar altres futurs. 

mostrar-ne més mostrar-ne menys
20.03.2024
74 MIN
Anglès
Son[i]a #395
Imani Mason Jordan
més Informació

En aquest podcast, l'escriptori, artisti, editori, curadori i amant de les plantes, Imani Mason Jordan reflexiona sobre els significats conflictius de comunitat, alhora que l'engloba “com un sentiment i una relació”. Amb els escrits d’Audre Lorde (i d’altres) com a guia a través de la lectura i l'escolta col·lectives, l’Imani fa una crida urgent a l'acció per a interrompre i superar l'entumiment aclaparador de les nostres emocions. La cadència, la ressonància, la repetició i la urgència corporal dels discursos de protesta operen en el seu vocabulari artístic com a eines clau no només per a construir el món, sinó també per a trencar-lo.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a antiracisme Creative Commons DIWO escriptura feminisme negre Imani Mason Jordan justícia climàtica negritud poesia queer negre
Son[i]a #456 Neo Sinoxolo Musangi
Son[i]a
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00