Son[i]a #396
pantea
Des de documental experimental fins a fotografia analògica, des de gravacions de camp fins a les arts en viu, l’artista iraniana pantea (també coneguda com Pantea Armanfar) treballa en múltiples disciplines, explorant diferents maneres d’imaginar noves narratives de connexions ecològiques.
Actualment la seva pràctica gira entorn d’aiguamolls i marenys, espais liminals als quals s’acosta a través de la planta coneguda com drosera, en un exercici de ficció no-humana i subjectivitat compartida. Aquesta recerca ha anat acompanyada d’un creixent interès per la militància i les possibilitats del so i l’escolta, que s’ha materialitzat en forma de llançaments discogràfics i projectes com Khamoosh, un grup de recerca artística dedicat a preservar i arxivar el patrimoni sonor iranià.
En aquest podcast, parlem amb pantea sobre l’experiència d’estudiar a Edimburg, sobre les torberes d’Escòcia i sobre les idees errònies que envolten els aiguamolls. Parlem d’agència, de subjectivitats més que humanes, de les (im)possibilitats que s’obren en pensar amb la drosera i sobre la seva experiència amb la comunitat d’escolta i arxiu de Khamoosh.
Cites sonores
00:00 Tehran 630 AM (czaszka (rec.))
15:25 Red Moss walk
22:48 Jolly at Galloway (czaszka (rec.))
27:24 Jolly at Galloway (czaszka (rec.))
33:12 Jolly at Galloway (czaszka (rec.))
36:21 WIP 1
38:24 WIP 2
40:25 Dental1
46:32 Atlantic Ocean (czaszka (rec.))
47:37 Atlantic Ocean (czaszka (rec.))
50:40 Things (Active Listeners Club)
55:12 popcorn & kettle
64:54 Rythmoscape (amb Maryam Fazeli Fischer, basat en enregistraments de camp de Yalda Yazdani i Christoph Wieland)
76:26 sphere radio mix (Nowrooz 1400 Special 21.03.2021)
83:55 sphere radio mix (Nowrooz 1400 Special 21.03.2021)
96:04 Fragile Fragments performance
104:51 Llibreria de sons de Khamoosh
Antye Greie és una poeta, activista, artista sonora, escultora de so i comissària, nascuda a Alemanya Oriental i establerta fa més de quinze anys a Hailuoto, una illa molt al nord de Finlàndia. En aquest podcast, parlem amb Antye Greie sobre llenguatge, so i cos. En la cruïlla d’aquestes tres idees, apareix la veu, les seves múltiples ressonàncies i diferents maneres d'introduir les veus d'altres des del seu propi treball i espai de visibilitat. Pel camí, recorrem la seva trajectòria i metodologia, des de la desconstrucció de textos a la posada en pràctica d’allò que ella anomena “tecnologies sonores feministes”.
Un gra d'arròs reposa en un camp a la vora del riu Mekong. Un búfal d'aigua trenca el sòl als arrossars d’Ifugao a les Filipines. Una caixa negra amb llavors d'arròs és col·locada en un prestatge del Banc Mundial de Llavors de Svalbard a Noruega, a -18 ° C. A partir d'una llavor tan normal i corrent, l'artista i acadèmica Elaine Gan teixeix una xarxa dinàmica de relacions que connecten l'agroecologia i la sociabilitat més-que-humana, els agricultors de subsistència i el canvi climàtic, les taxonomies contaminades i la teoria feminista. En aquest podcast, Elaine Gan parla sobre la ciència dels cultius, les tecnologies salvatges, la pandèmia global, la diferència radical, l'art d'adonar-se, els fongs Matsutake i, per descomptat, la blablasfera.