19.03.2024
90 MIN
Anglès

Son[i]a #383
Troy Vettese

descarregar
cronologia
show less/more
00:01
06:04
08:00
11:18
12:54
14:05
19:18
21:59
26:07
31:40
35:17
36:59
40:26
42:01
46:04
50:25
56:30
59:19
61:38
65:57
68:27
73:06
76:09
79:05
84:31
Son[i]a #383

Troy Vettese és historiador mediambiental, investigador i escriptor. Els seus textos publicats en revistes com Bookforum, New Left Review, The Guardian, Jacobin, n+1 i Salvage plantegen la necessitat de desarmar el món que hem creat per tal de permetre que el sistema terrestre sigui més estable, i ho fa entrecreuant sabers provinents de l’economia ambiental, els estudis animals, l’anàlisi crítica del sistema neoliberal i la història de l’energia. “Socialisme de mig planeta”, el llibre escrit al costat de Drew Pendergrass, reactiva l’imaginari de l’esquerra i dels moviments ecologistes delineant estratègies possibles per a defensar la vida al planeta.

En aquest podcast conversem amb Troy Vettese sobre veganisme, ecologia, i geoenginyeria. Parlem sobre neoliberalisme i crisi mediambiental. Ens acostem a experiències passades de socialistes vegans i entenem la urgència d’incloure els drets dels animals en el pensament radical. Rondem també la tensió existent entre la natura i el mercat, assumint la impossibilitat d’enfrontar-nos a la crisi climàtica des de tecno-solucions ecomodernistes. Troy Vettese ens parla del golf, dels ocells i de la ficció, aquesta última com un espai necessari per a imaginar futurs: una literatura des de la qual pensar planificant i delinear nous horitzons.

Conversa: Roc Jiménez de Cisneros i Anna Ramos. Guió: Verónica Lahitte. Producció sonora: Violeta Ospina. Veu: Javiera Cádiz. Sons: Jonáš Gruska i Dave Phillips.

Son[i]a Canvi climàtic Creative Commons justícia climática Troy Vettese veganisme

programes relacionats

2 destacats
20.03.2025
120 MIN
Castellà
Son[i]a #423
José Luis Espejo
més Informació
En aquest podcast, parlem amb el comissari i investigador José Luis Espejo sobre el peculiar procés de gestació de la seva immersió acadèmica, però més que res, sobre el paper clau que el greix dels cetacis dentats ha exercit en diferents punts de la història humana recent. Un descens a les capes ocultes de la modernitat primerenca que connecta biologia, química, economia, enginyeria militar i tecnologia de la il·luminació. Parlem de catxalots, de dofins, de vaixells, de làmpares, de tractats comercials i dels ecos d'aquesta història que ressonen avui, en plena crisi climàtica. Però sobretot de greix i de la nostra relació amb els ecosistemes i l'explotació insostenible dels recursos marins, fòssils o humans.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a balena Canvi climàtic colonialitat combustibles fòssils Creative Commons José Luis Espejo llum petroli
27.07.2018
43 MIN
Anglès
Son[i]a #268
Jodi Dean
més Informació

Jodi Dean sobre el comunisme com un projecte encara latent, sobre el Partit com una forma global escalable, sobre municipalismes distòpics, ecologies anamòrfiques i democràcies liberals, sobre Not an alternative i Liberate Tate com exemples d'un activisme sostenible practicat des dels museus, sobre desitjos, entusiasme i confiança i sobre les emocions capturades a l'interior de les xarxes socials.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Son[i]a #els 10 podcasts més escoltats de 2018 Capitalisme comunicatiu Creative Commons Jodi Dean neoliberalisme Re-Imagine Europe sindicalisme
Son[i]a #383 Troy Vettese
Son[i]a
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Son[i]a #383 Troy Vettese
Podcast Title

Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58