Son[i]a #319
John Richards/Dirty Electronics
Sota el paraigua de Dirty Electronics, el músic i maker britànic John Richards explora la cruïlla entre el disseny de circuits electrònics i la música en directe, prenent el relleu de la tradició de David Tudor de “compondre dins de l’electrònica”. Amb especial èmfasi en la creació col·laborativa i un enfocament holístic a la performance, els circuits especulatius de Dirty Electronics són documents de l’experiència col·lectiva de la qual formen part: tallers i instal·lacions expandides i poc convencionals que es despleguen com happenings comunitaris del segle XXI, amb un fort ethos DIT (do it together), on es dilueixen les divisions habituals entre dissenyadors, creadors, compositors i intèrprets. Una pràctica en viu, duradora i situada, que s’estén des de la taula de treball fins a l’escenari, en un temps determinat pels objectes que es construeixen. Els instruments de John Richards no estan fets per a ser tocats, estan destinats a ser atesos i explorats per a trobar el seu so. Com diu ell, “el virtuosisme està en l’escolta” i no en el domini de l’instrument. La idea és explorar el so a través dels materials i acceptar el perill i el fracàs.
En aquest podcast, John Richards ens parla sobre els ludites i Leicester, sobre la funcionalitat, el control i les xarxes de seguretat, i parla sobre els seus circuits especulatius, l’autoria i la composició. Richards també descriu el desafiament de gravar una pràctica basada en la interpretació i obre la seva praxi de Dirty Electronics a través d’accessoris i projectes.
Lista de temes
01 “Ugly Sketch 1” (2015)
02 “12-days of Christmas – Day 1” (2018)
03 “Point of Failure – Motors and Jars, Radical Chip” (2020)
04 “Violation III” (2017)
05 “Points of Failure – Indoor firework with spark gaps, speak and spell, coils, resonant vessel, granular synthesis” (2020)
06 “Charge/Discharge” (2012)
07 “Dirty Electronics piece for Makoto Nomura” (2018)
08 “Dirty Electronics – Part 1 (Reykjavik)” (2016)
09 “Spatter Can” (2011)
Recuperem fragments inèdits de la nostra conversa amb l'artista sonor i maker John Richards/Dirty Electronics que no vem poder incloure en el seu moment.
Goodiepal toca un Casiotone VL-1 VL-Tone prestat i parlem de la incapacitat de l'art de tenir un impacte real, del millor lloc per amagar coses, de contractes i piruetes, de dobles estàndards a Europa, de la creativitat en les estratègies de supervivència, de refugiats climàtics, de genocidis, d’afro-futurisme modern, de Radical Computer Music i de circuit bending.
Un "spaghetti western" sobre l'escena de música experimental a la Costa Oest als anys 80.
Les composicions abstractes de Ji Youn Kang estan impregnades de la seva pròpia mescla de so experimental occidental i música ritual coreana. Un rerefons que també es filtra en les seves presentacions en viu, on explora les estructures rítmiques primitives i empoderadores del xamanisme coreà, que sovint evolucionen de lentes a ràpides, i fonts de so sorolloses a través d'una amalgama de dispositius analògics de construcció pròpia, instruments acústics i tècniques de processament digital. En aquest podcast, Ji parla sobre música ritual coreana, quintes justes i naturalesa, objectes ressonants, soroll, instruments casolans, incertesa i tensió, Wave Field Synthesis i estratègies per a involucrar l’audiència a la xarxa per a una comunicació significativa.