Son[i]a #272
Goodiepal & Pals
Aquest podcast és part del projecte Re-Imagine Europe, cofinançat pel programa Creative Europe programme de l’Unió Europea. Música de Goodiepal & Pals. Edició a càrrec d’Anna Ramos
El danès Goodiepal ha invertit tot el seu temps i energia a evitar estereotips i expectatives. Després de la seva croada per la pedagogia radical o l’especulació de ciència ficció amb notació gràfica per no avorrir la intel·ligència artificial del futur, ara passa per una fase més política. Fins i tot més que quan va decidir reduir dràsticament la seva petjada de carboni i va construir Kommunal Komputer Klon 2, una bicicleta personalitzada, ara part de la Col·lecció SMK, que va fer servir com a únic mitjà de transport per arribar a les seves xerrades, concerts, tallers o el que fos.
El 2016, aquest trampós dels tramposos va anunciar a les xarxes que ja era “massa gran per actuar sol”, per la qual cosa va crear un nou grup, juntament amb Oliver Laumann, Dønny Fortrængning, Nynne Roberta Pedersen Pedersen 1 i Nynne Roberta Pedersen 2, Sara Nigard Rosendal i d’altres, actius principalment a Alemanya, Escandinàvia i als Balcans. En aquest nou format, l’art deixa espai a l’activisme, amb intervencions en camps de refugiats, detenint deportacions i altres trucs del sistema.
En aquest podcast, Goodiepal toca un Casiotone VL-1 VL-Tone prestat i parlem de la incapacitat de l’art de tenir un impacte real, del millor lloc per amagar coses, de contractes i piruetes, de dobles estàndards a Europa, de la creativitat en les estratègies de supervivència, de refugiats climàtics, de genocidis, d’afro-futurisme modern, de Radical Computer Music i de circuit bending.
programes relacionats
Lars Holdhus/TCF
El treball de l'artista i músic Lars Holdhus, àlies TCF, qüestiona la nostra relació amb les infraestructures tecnològiques que impregnen la contemporaneïtat a través del llenguatge, el codi, la criptografia i, més recentment, l'ecologia. En aquest podcast, Lars Holdhus advoca per la presència i la consciència. Entre xarrups de te, reflexiona sobre la fabricació d'eines i el seu impacte, la intel·ligència artificial i l'obsessió per la carn, el temps humà i el temps de les màquines. Lars també confessa l'avorrida que es torna la tecnologia quan ets un 70% budista, mentre ens presenta els seus darrers projectes: un software de gires virtuals que juga amb els límits de la indústria de la música en directe i una eina de processament aleatori que ell mateix alimenta i confronta per a compondre i crear imatges.
John Richards/Dirty Electronics
L'improvisador i maker britànic John Richards comparteix el desafiament de gravar una pràctica basada en la interpretació i obre la seva praxi de Dirty Electronics a través d'accessoris i projectes. Ens parla també sobre els ludites i Leicester, sobre la funcionalitat, el control i les xarxes de seguretat, i parla sobre els seus circuits especulatius, l'autoria i la composició.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Goodiepal que no vam poder utilitzar en el seu moment.
EVOL
Roc Jiménez de Cisneros parla sobre la deconstrucció i reinterpetació lliure d'EVOL del "Continuum" de György Ligeti i "Opus 17a" de Hanne Darboven, i com aquestes obres encaixen dins de la pràctica artística del duo. La conversa inclou idees poc usuals sobre el temps en la música, enginyeria inversa algorítmica, complexitat a través de la simplicitat, anti-clímax, música de trance ancestral, estats mentals estranys i el concepte de superavorriment de Dick Higgins.