SON[I]A #252. Judy Dunaway
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l’entrevista amb Judy Dunaway que no vam poder utilitzar en el seu moment.
programes relacionats
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Céline Gillain que no vam poder utilitzar en el seu moment.
Una orquídea al país de la tecnologia
L'enregistrament, com a memòria/arxiu, com a instrument, com a transcripció d'una performance perfecta, i com art sonor fent servir enregistraments de camp.
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Alvin Lucier que no vam poder utilitzar en el seu moment.
Céline Gillain
L’artista i productora belga Céline Gillain alternava el seu treball com a professora d'art en un institut amb la pràctica solitària de la pintura del seu estudi de Brussel·les, fins que un dia va dir prou i va convocar una residència per a sis dones artistes a casa de la seva àvia. Cinc anys d'experimentació col·lectiva i en femení li van obrir camí a la concepció de performances híbrides i en solitari, entre la recerca artística, la posada en escena de la seva escriptura especulativa i les seves tonades pop encomanadisses, acuradament inserides en complexes narratives, sense costures ni fissures aparents. Conversem amb Céline sobre la seva incursió a la industrial musical, por escènica, el poder de la fragilitat i la depressió com una forma de resistència actual. Paradoxalment, la seca pràctica actual parteix d’una mescla de cançons pop, discursos motivacionals i ficcions actualitzades del món de l'entreteniment, que travessen la quotidianitat amb un humor negre esmolat.
SONDES #24 segueix als compositors que s’abalancen cap a la caixa de joguines – i a la bodega– a la cerca de noves sonoritats no electròniques que poden donar peu tant a seques composicions contemporànies, com a singles pop ben humidets, així com a bandes sonores, improvisacions de jazz i instal·lacions sonores.
Judy Dunaway
Judy Dunaway parla sobre globus tenors, improvisació, autobusos Greyhound, música occidental, la crisi de la SIDA, la seva experiència estudiant amb Alvin Lucier, les seves feines de subsistència i de com aprendre a tocar un piano ben afinat.