Son[i]a #201
Georges Didi-Huberman
Georges Didi-Huberman és filòsof i historiador de l’art. Imparteix classes a l’École des Hautes Études en Sciences Sociales de París, on explora la relació entre imatges, paraules i política. Després d’uns primers treballs sobre fotografia i histèria, Didi-Huberman ha publicat més de trenta llibres sobre la història i la teoria de la imatge, aprofundint en exemples que van des del renaixement fins a l’art contemporani.
SON[I]A parla amb Didi-Huberman sobre els problemes relacionats amb la nostra manera de veure i interpretar les imatges, una qüestió problemàtica que es deriva de la pròpia definició d’imatge, i de la jerarquia que històricament ha estat imposada a la dialèctica entre paraules i imatges.
Bernard Stiegler parla d’educació i telèfons intel·ligents, de traduccions i lingüistes, sobre guerra econòmica, canvi climàtic i estupidesa política. Parlem sobre farmacologia i organologia, sobre l'erosió de la biodiversitat, la importància vital dels errors i el Negantropocè com un horitzó de treball desitjable, preparat per a ser construït.
Martha Rosler analitza i problematiza la proliferació dels sistemes de vigilància i les representacions del jo en la societat contemporània, alhora que ens parla dels circuits de l'art als anys setanta, de l'escena seminal del vídeo art i de la necessitat de seguir perseguint utopies.