Son[i]a #194
Quinsy Gario
Quinsy Gario va néixer a Curaçao i va créixer a Sint Maarten, Curaçao i els Països Baixos, on viu i treballa actualment. Després d’estudiar teatre, cinema i televisió, es va interessar per la teoria postcolonial i va començar a treballar en pràctiques activistes paral·lelament a la seva activitat com a videoartista.
El 2011 va obtenir el premi Hollandse Nieuwe 12 Theatermakers i va quedar finalista en el concurs nacional de poesia Slam d’Holanda. L’any següent va iniciar el seu propi programa de ràdio, titulat Spanner in the Works.
A SON[I]A, Paul Goodwin, professor d’art negre i disseny al Chelsea College of Art i antic responsable dels Cross Cultural Programmes a la Tate Britain, parla amb Quinsy Gario sobre el paper actual de l’activisme als Països Baixos i sobre la relació entre la seva naturalesa performativa i els límits del museu.
Gario i Goodwin han participat en Transfiguracions. Recerca artística i curatorial en una època de migracions, una exposició d’investigació que ha reunit diversos artistes i comissaris internacionals que han pres part en el projecte Mela * –European Museums in an Age of Migrations.
programes relacionats
Jessica Ekomane és artista sonora, compositora, i professora d'Estudis Sonors i Arts Sòniques a la Universität der Künste Berlin. Les instal·lacions i actuacions quadrafòniques d’Ekomane aborden la música algorítmica com una pràctica social basada en qüestions com la relació entre la percepció individual i la dinàmica col·lectiva, i exploran les expectatives d'escolta i les seves arrels socials. En aquest podcast, Jessica Ekomane parla sobre la llibertat de joc, eMule, els òrgans de tubs, les limitacions i la flexibilitat de Max/MSP, els orígens de la síntesi de so no occidental, la recerca DIY, les quotes, el minimalisme i el seu amor primerenc per Ligeti i Destiny's Child.
André Lepecki parla sobre la cronopolítica de la desaparició, la dansa, Louis XIV, l'adquisició de la coreografia, el poder testimonial, les ontologies orientades a objectes, la coreopolicía, l'escriptura del moviment i els selfies.
Marina Gržinić parla sobre amnèsia, afàsia i encongiment, sobre biopoder i necropolítica, fronteres i volums, corpus i cadàvers, sobre paisatges mortals, intestins, hologrames, i sobre la preocupant miniaturització de l'afectivitat i l'empatia com un procés paral·lel a l'acceleració tecnològica.
Parlem amb l'escriptora i acadèmica argentina Flavia Dzodan sobre moda, opulència, perifèria, frenologia, taxonomies, cànons de bellesa, falsificacions d'articles de luxe i centres de detenció de migrants. Un recorregut intens que inclou notes de la seva història personal, referències a altres autores, anotacions sobre la seva metodologia i múltiples cops de peu als centres de poder.