Son[i]a #191
Eugeni Bonet
Eugeni Bonet (Barcelona, 1954) és un referent indiscutible per a diverses generacions de creadors i teòrics interessats en el cinema, el vídeo i els mitjans digitals. Des de principi dels anys setanta, Bonet explora les potencialitats de la imatge-moviment, en un exercici d’escriptura transversal que ens connecta amb els altres cinemes possibles més enllà del cinema.
La seva pràctica artística experimental inclou autèntics assajos audiovisuals com les «filmescultures», les multiprojeccions o els treballs entorn del desmuntatge o found footage. Es tracta de conceptes que l’autor ha desenvolupat també des d’un pla teòric. Així, en la seva trajectòria com a comissari i escriptor, hi tenen un paper destacat les seves reflexions sobre l’apropiació audiovisual, la imatge expandida, les propietats del format vídeo i televisiu, o l’obra d’autors com Michael Snow, Juan Downey o José Val del Omar.
Amb motiu de l’exposició L’ull escolta. Eugeni Bonet: pantalles, projeccions, escrits, SON[I]A parla amb Eugeni Bonet i amb Valentín Roma, comissari de la mostra, que ens expliquen les línies d’investigació entorn de les quals s’ha gestat el projecte.
Recuperem fragments inèdits de la conversa amb l'artista i investigadora Eugènia Balcells que no vam poder utilitzar en el seu moment. Compartim apunts sobre "Fuga", obra que la mateixa Eugènia considera seminal en la seva pràctica i en la seva relació amb la llum, així com el projecte educatiu "Veure la llum", que es va dur a terme al MACBA el 1996. Tanquem amb el projecte Eugènia Balcells Foundation: 400 hectàrees a Les Gavarres per recollir el seu llegat, establir diàleg interdisciplinar i el seu entorn natural.
Monogràfic sobre la trajectòria i el context d'Eduardo Polonio, amb el testimoni del músic i compositor Claudio Zulián.
Montse Badia i Valentín Roma parlen sobre l'exposició "La realitat invocable" i les connexions entre l'espai expositiu i la realitat exposada.
Entrevista a Eugeni Bonet sobre la figura i l'obra de Norman McLaren.