Son[i]a #184
Michael Hardt
Michael Hardt és professor d’Estudis Literaris a la Duke University de Carolina del Nord, Estats Units. Els seus escrits més recents s’han basat principalment en aspectes sobre la globalització i sobre la reinterpretació de l’esquerra política a la llum de les noves revoltes populars que han tingut lloc arreu del món. En el canvi de segle va escriure, juntament amb el filòsof Antonio Negri, “Empire” i “Multitude”, obres que de seguida es van posicionar com a reflexions clau en la teoria política contemporània.
El 2012, Michael Hardt, de nou amb Negri, va escriure la “Declaration”, una publicació electrònica que reflexiona sobre els moviments d’ocupació i les possibilitats d’obertura democràtica que comporten. El títol “Declaració”, tal com expliquen els autors en la seva introducció, actua com el revers del que en el seu temps van representar els manifestos: és la reacció teòrica al que es genera socialment.
SON[I]A parla amb Michael Hardt sobre quin és avui el paper de les revolucions com a espais d’una nova creació social.
Angela Dimitrakaki parla sobre la nova crítica feminista; sobre els límits de la democràcia, les argúcies del postcapitalisme i l'ambivalència dels comuns. Revisem també les nocions de comissariat radical, pràctiques col·laboratives i art biopolític.
Jodi Dean sobre el comunisme com un projecte encara latent, sobre el Partit com una forma global escalable, sobre municipalismes distòpics, ecologies anamòrfiques i democràcies liberals, sobre Not an alternative i Liberate Tate com exemples d'un activisme sostenible practicat des dels museus, sobre desitjos, entusiasme i confiança i sobre les emocions capturades a l'interior de les xarxes socials.
Entrevista amb Gerald Raunig sobre Revolució Molecular, activisme filosòfic, i les diferències i similituds entre els moviments socials recents i els de finals de la dècada dels seixanta.
Entrevista amb Allan Sekula sobre la relació entre art i fotografia, l'activisme artístic, el rol de l'artista dins l'esfera pública i sobre "Waiting for Tear Gas".