Son[i]a #172
Max Jorge Hinderer sobre "Cosmococa"
Max Jorge Hinderer és escriptor, traductor i crític cultural especialitzat en estudis llatinoamericans. Ha publicat nombrosos assajos sobre l’economia política de les substàncies psicoactives, sobre història colonial i sobre teoria estètica en diverses revistes internacionals.
També ha comissariat l’exposició “El principio Potosí”, fruit de la cooperació entre el Museo Reina Sofía de Madrid i la Haus der Kulturen der Welt de Berlín. Hi presentava una relectura crítica de les dinàmiques del capitalisme global des de l’òptica obliqua de l’imaginari de l’imperi colonial espanyol.
SON[I]A parla amb Max Jorge Hinderer sobre les “Cosmococa”, una sèrie de projeccions performance imaginades durant els anys setanta per l’artista brasiler Hélio Oiticica juntament amb el cineasta Neville Almeida. Les “Cosmococa” consisteixen en ambients complexos que inclouen projeccions sincronitzades d’imatges de personatges coneguts sobre els quals s’hi han traçat ratlles de cocaïna.
programes relacionats
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Cildo Meireles que no vam poder utilitzar en el seu moment
Cildo Meireles
Meireles té l’habilitat de donar forma a idees filosòfiques amb gestos mínims i una gran economia de mitjans. Els seus processos són simples, fruit de la seva habilitat per no complicar les coses. A FONS ÀUDIO #45 Meireles parla sobre les seves obres a la Col·lecció MACBA.
Tropicália i post-tropicalisme al Brasil (1967-1976)
Sovint reduït a una mena de "psicodelia Made in Brazil", Tropicália és en realitat una reinvenció de la música popular brasilera on tenen cabuda tant elements locals com foranis, moderns i tradicionals, amb totes les contradiccions i tensions que això comporta. Comissariat per Raül G. Pratginestós.
Oriol Rossell sobre "L'efecte Tropicalia"
Entrevista amb Oriol Rossell, co-comissari del programa de concerts "L'efecte Tropicalia".