SONDES #3
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”.
Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. SONDES #3 continua llançant sondes per explorar el to o, en aquest cas, la seva destrucció mitjançant moviment constant i l’ús de portaments que desafien la quantització.
programes relacionats
Transcripció
Transcripció de SONDES #4, a càrrec de Chris Cutler.
Transcripció
Transcripció de SONDES #2, a càrrec de Chris Cutler.
Aquest quart programa analitza una altra dimensió dels portamentos, i s'aproxima a les idees sobre el color, el timbre i el disputat territori del soroll de principis del segle XX.
Auxiliars
Selecció musical entorn el to i la seva destrucció mitjançant moviment constant i l'ús de portaments que desafien la quantització.
Transcripció
Transcripció de SONDES #3, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
Selecció musical entorn a la idea de to per tal d'examinar sistemes d'afinació alternatius fonamentats en la sèrie harmònica natural.
Auxiliars
En aquesta selecció musical explorem amb més profunditat les divisions microtonales basades en temperament igual, el sistema d'afinació més utilitzat actualment a la música occidental.
La música "normal" que escoltem habitualment està desafinada, especialment quan està "afinada". Així, seria millor que la música estigués en harmonia amb les lleis de la física, o cenyida als desitjos de la notació musical?