SONDES #27
Transcripció
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són.
SONDES # 27 segueix la pista del compositor modern des de l’abocador fins a l’oficina, després a través de la sala d’estar i cap a la cuina a la recerca de nous recursos musicals, com a ferralla, màquines d’escriure, aspiradores, impressores matricials, quantitats industrials de paper, telèfons i l’humil mongeta.
programes relacionats
A SONDES # 27 Chris Cutler segueix la pista del compositor modern des de l'abocador fins a l'oficina, després a través de la sala d'estar i cap a la cuina a la recerca de nous recursos musicals, com a ferralla, màquines d'escriure, aspiradores, impressores matricials, quantitats industrials de paper, telèfons i l'humil mongeta.
Auxiliars
En aquest Auxiliar de Chris Cutler, les màquines d'escriure envaeixen tots els gèneres musicals imaginables, mentre que les pistoles, les bicicletes, les bombetes, el foley, la torre Eiffel i els segells de correus es converteixen en instruments a la recerca de noves sonoritats.
SONDES #17 observa la col·lisió del gamelan amb la sensibilitat occidental i la recerca de nous recursos de percussió per part d’una comunitat de compositors interessats per treballar amb nous timbres i sorolls atonals que donin sortida al canon modernista.
SONDES # 26 es fixa en els pioners que van dibuixar el paisatge sonor del món en l'àmbit de la música, tot aplanant el camí per a l'emancipació o l’estetització del soroll, que va dur a la inclusió de tota mena d'objectes, des d'helicòpters fins a tela asfàltica, gel, poliestirè, ferralla o màquines de fax, en composicions i actuacions de música (no electrònica).
Transcripció
Transcripció de SONDES #28, a càrrec de Chris Cutler.