SONDES #2
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”. Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són.
SONDES #2 llança noves sondes al voltant de la idea de to per tal d’examinar sistemes d’afinació alternatius fonamentats en la sèrie harmònica natural i obre així la porta a un nombre potencialment infinit d’escales de Temperament Just fetes a mida.
En aquesta selecció musical explorem amb més profunditat les divisions microtonales basades en temperament igual, el sistema d'afinació més utilitzat actualment a la música occidental.
Allà on el to es torna ingràvid i tot el que és sòlid es fon per convertir-se en aire: futurisme, soroll, electricitat, èxtasi i incertesa. Un cop d'ull a l'encant i el poder dels tons lliscats.
Selecció musical entorn a la idea de to per tal d'examinar sistemes d'afinació alternatius fonamentats en la sèrie harmònica natural.
Transcripció de SONDES #2, a càrrec de Chris Cutler.
SONDES #1 posa en situació i investiga les primeres reconsideracions del to: sondes que postulaven noves escales construïdes a través de la subdivisió cada vegada més gran dels intervals heretats de temperament igual.