SONDES #19
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”.
Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. A SONDES #19 seguim analitzant la importació d’instruments exòtics, en aquest cas d’Àfrica, en la cerca d’una expressió cultural i política específicament no americana a Amèrica.
programes relacionats
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #20, a càrrec de Chris Cutler.
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #18, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
Chris Cutler continua rastrejant la manera en què els instruments exòtics es van infiltrar en tots els racons de la música experimental occidental. Part 3 dedicada a l'Extrem Orient i les Índies Occidentals.
Auxiliars
En aquest auxiliar Chris Cutler es troba amb més instruments africans reutilitzats en diversos camps, i fem un cop d'ull al tràfic invers. Curiosament, per primera vegada, els cercles contemporanis clàssics es mantenen pràcticament al marge. Envieu les vostres respostes en una postal, sisplau.
Transcripció
ENG Transcripció de SONDES #19, a càrrec de Chris Cutler.
Auxiliars
En aquest auxiliar, l'exòtica deixa enrere definitivament la seva disfressa kitsch per mostrar una essència revolucionària, abandonant així la documentació avorrida en favor d'una exploració hiperreal de nous timbres, espaialitats impossibles i fragmentació radical. Just el punt en el qual la tecnologia d'enregistrament cobra per fi consciencia de si mateixa com un mitjà estètic més que purament tècnic.
A SONDES #18, Chris Cutler puja de categoria de la percussió més humil i ens introdueix al món hiperreal de l’alta fidelitat, l’escolta pura i l’exòtica.