SONDES #19
Transcripció
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”.
Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. A SONDES #19 seguim analitzant la importació d’instruments exòtics, en aquest cas d’Àfrica, en la cerca d’una expressió cultural i política específicament no americana a Amèrica.
programes relacionats
A SONDES #18, Chris Cutler puja de categoria de la percussió més humil i ens introdueix al món hiperreal de l’alta fidelitat, l’escolta pura i l’exòtica.
Auxiliars
En aquest auxiliar Chris Cutler es troba amb més instruments africans reutilitzats en diversos camps, i fem un cop d'ull al tràfic invers. Curiosament, per primera vegada, els cercles contemporanis clàssics es mantenen pràcticament al marge. Envieu les vostres respostes en una postal, sisplau.
Chris Cutler segueix analitzant la importació d'instruments exòtics, en aquest cas d'Àfrica, en la cerca d'una expressió cultural i política específicament no americana a Amèrica.