SONDES #13.1
A càrrec de Chris Cutler
A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l’enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular.
Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d’una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la “música”.
Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d’explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. SONDES #13 explora la recuperació i reassignació d’instruments folk antics en contextos poc familiars.
Transcripció de SONDES #14, a càrrec de Chris Cutler.
A SONDES #14 agafem un trencall per mostrar com la col·lisió entre els mecanismes del folk, l'agitació social, l'enregistrament de so i l'electrificació va sustentar el creixement d'un nou llenguatge musical políglota, i una nova circumscripció estètica.
Aquest auxiliar de Chris Cutler excava nous sons extrets d'instruments oblidats.
Transcripció de SONDES #13, a càrrec de Chris Cutler.
A SONDES #12, Chris Cutler, el clavicordi torna del món dels morts. Música encantada per un espectre: el clavicordi.
Transcripció de SONDES #12, a càrrec de Chris Cutler.