MEMORABILIA. COL·LECCIONANT SONS AMB…
Eduard Escoffet
Com a part del procés d’investigació de la sèrie de podcasts MEMORABILIA. Col·leccionant sons amb…, reproduïm la conversa per email amb el poeta i col·leccionista de poesia sonora i veu Eduard Escoffet.
En aquesta conversa Escoffet reflexiona sobre la seva col·lecció personal de poesia sonora i veu, el naixement i evolució del gènere i la historiografia que tracen els 4,5 metres lineals de CDs i cassets que pacientment acumula a casa seva des dels anys noranta.
Eduard Escoffet és poeta. La seva producció es reparteix entre vàries disciplines: poesia sonora, visual, textual i performance. Des de Propost, organització que va fundar el 1993, ha produït nombrosos events i festivals relacionats am la poesia. Així mateix, des dels anys noranta, col·lecciona poesia sonora i veu. propost.org/escoffet/
En aquesta desena entrega, Chris Cutler observa la veu humana i les seves reinvencions estètiques. Continuarà a l’episodi onze.
En aquest nou episodi capturem algunes de les infinites instàncies de repetició i veu de la col·lecció de poesia sonora d'Eduard Escoffet.
En aquesta peça sonora, Oriol Vilanova recita, un darrere l'altre i sense cap ordre, els més de mil noms de les ciutats que protagonitzen la col·lecció d'arcs de triomf de “Còpies”, obra de la Col·lecció MACBA.
Aprofitem la selecció musical del SON[I]A #182 a càrrec de Matias Rossi (Bradien) i Eduard Escoffet per fer un mixtape.
Oriol Vilanova treballa amb diversos materials provinents de mercats de les puces: postals, llibres i altres documents que col·lecciona, classifica i recompon per tal de crear nous recorreguts mentals.
Matías Rossi, membre fundador de Bradien, i Eduard Escoffet, comparteixen 10 punts d'ancoratge que ens ajuden a entendre millor el rerefons, el procés i les intencions de la seva síntesi de poesia i música.
Aclaparats pel discurs institucionalitzat de la política i els economistes, convidem artistes, filòsofs, investigadors i poetes a posar en comú quines són les implicacions, positives i negatives, de la crisi estructural que estem vivint, i a imaginar un futur incert.