MEMORABILIA. COL·LECCIONANT SONS AMB…
Conversa amb Ed Veenstra sobre la seva col·lecció sonora.
L’holandès Ed Veenstra col·lecciona tota mena d’objectes musicals d’artistes plàstics (al voltant de 3500) que en algun moment de les seves carreres han treballat en el mitjà sonor. Discos, però també allò que ell anomena “anti-discos”, formats estranys, impossibles i inclasificables, que s’aproximen a l’objecte des d’una perspectiva radicalment diferent i transcendeixen les funcions tradicionals del suport discogràfic. Una labor exhaustiva de recol·lecció i classificació que revela la fascinació del món de l’art pel sonor i el musical.
MEMORABILIA. COL·LECCIONANT SONS AMB… és una nova sèrie que pretén obrir una escletxa per espiar i descobrir col·leccions privades de música i memorabília sonora. Aquesta sèrie documental és una historiografia sobre el col·leccionisme sonor que revela la feina desconeguda i apassionada del col·leccionista amateur, alhora que reconstrueix múltiples històries paral·leles, com l’evolució dels formats de gravació, la problemàtica de l’arxiu, el mercat del col·leccionisme o l’evolució dels estils musicals més enllà dels circuits comercials.
programes relacionats
Pensar tot fent
Encara contaminades de les ansietats, incerteses, desigualtats i contradiccions que ens ha posat bruscament al davant la pandèmia de la COVID-19, i malgrat aquest nou estat d’hibernació mental que m’acompanya des que aquesta distopia en procés ha mutilat els nostres sentits i les nostres relacions socials, aquí em trobo amb alguna cosa a celebrar. Aquests dies fins i tot em costa fer la llista de la compra, de manera que ho celebrem amb un asterisc enorme i paraules somortes. Celebrem-ho!
Conversa amb Douglas Mcgowan sobre la seva col·lecció sonora
Aquesta és una conversa per email amb el col·leccionista de new age Douglas Mcgowan, que va tenir lloc l'hivern de 2012.
Transcripció de la conferència "Broken Music, anti-records and object records" a càrrec d'Ed Veenstra.
Ed Veenstra. Teaser
Aquesta selecció musical es va fer servir com a avançament de la sessió de MEMORABILIA. Col·leccionant sons amb... Ed Veenstra, que va tenir lloc el 15 d'abril de 2011 al MACBA.
Metadiscos
Selecció de discos que esmenten, simulen, utilitzen o estudien el fenomen del disc, el tocadiscos i/o l'enregistrament.
Ed Veenstra. Part II
Selecció musical d'algunes de les joies secretes de la col·lecció sonora d'Ed Veenstra, especialitzada en Broken Music (música feta per artistes plàstics), discos objecte, anti-discos i altres rareses.
Ed Veenstra. Part I
L'holandès Ed Veenstra col·lecciona tota mena d'objectes musicals d'artistes plàstics que en algun moment de les seves carreres han treballat en el mitjà sonor. Discos, però també el que ell denomina anti-discos, formats estranys, impossibles i inclassificables, que s'aproximen a l'objecte des d'una perspectiva radicalment diferent i transcendeixen les funcions tradicionals del suport discogràfic.