04.07.2025
60 MIN
Català

Magatzem #2
Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular

descarregar
cronologia
show less/more
00:00
03:36
06:33
07:57
10:49
13:42
14:36
19:31
20:38
24:39
29:59
35:06
38:00
40:51
44:47
49:17
50:51
53:59
56:11
57:09
Magatzem #2

Manipuladors especialitzats de Feltrero. Foto: Denis Iriarte.

Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular és un grup de recerca-acció sorgit a Hangar i reunit al voltant d’una preocupació generalitzada per l’emmagatzematge i totes les seves conseqüències en el sector artístic. Integrat per David Bestué, Lucia C. Pino, Francesc Ruiz, Esther Doblas, Antonio Gagliano i Anna Manubens, el grup ha abordat des de finals de 2022 les diferents maneres en què pràctiques —sovint eclipsades— com l’emmagatzematge, el desmuntatge, el reciclatge, la desaparició o el dol —i la seva connexió amb allò que entenem com una infraestructura absent, encara pendent de ser inventada— promouen una conversa sobre la sostenibilitat del context artístic, l’enfrontament amb la sobreproducció o la necessitat d’imaginar alternatives al postulat de la conservació patrimonial per sempre o el creixement infinit.

Seguint el treball del grup, aquesta minisèrie es desplega en tres capítols per compartir la simptomatologia i possibles respostes als desafiaments actuals de l’emmagatzematge temporal i el comissariat pal·liatiu d’obres i llegats. En aquest segon episodi, Francesc Ruiz, Anna Manubens, David Bestué i Lucia C. Pino comparteixen proves i experiències valuoses per donar forma a una nova hipòtesi institucional. Parlen d’adveniments celebratoris, destruccions orquestrades, formes no opacades de manteniment i xarxes d’adopció d’obres que inclouen la cura sense propietat. També indaguen en la possibilitat de fer espai i de generar formes de memòria pública que acompanyin els objectes patrimonials en els seus processos de decadència, ensorrament i transformació material.

Coproduït per:

Conversa: Antonio Gagliano, Francesc Ruiz, Anna Manubens, Lucía C. Pino, David Bestué i Anna Ramos. Guió i producció sonora: Antonio Gagliano. Finalització: Roc Jiménez de Cisneros. Veu: Valeria Brugnoli. Sons: Albert Tarrats i Anna Ramos.

Imatge: Manipuladors especialitzats de l’empresa Feltrero desempaqueten un element de l’obra “Mà atrapant un ocell, 2024” de l’artista Daniel Steegmann. Foto: Denis Iriarte.

CC BY-NC-ND 4.0 DEED. Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional

Recerca Magatzem Anna Manubens Antonio Gagliano comissariat pal·liatiu creació col·lectiva Creative Commons David Bestué DIWO dol fragilitat Francesc Ruiz Hangar. Centre de producció i recerca artística infraestructura Lucía C. Pino

programes relacionats

2 destacats

Seguint el treball del grup Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular a Hangar, aquesta minisèrie es desplega en tres capítols per compartir la simptomatologia i possibles respostes als desafiaments actuals de l’emmagatzematge temporal i el comissariat pal·liatiu d’obres i llegats. En aquest primer episodi, Anna Manubens, David Bestué, Lucia C. Pino i Francesc Ruiz connecten processos de treball artístic amb cadenes més àmplies de transformació de la matèria. Parlen de desballestadors, depuradores, abocadors, camions, i subratllen l’energia o fascinació estètica que de vegades produeixen les deixalles i la memòria palpitant dels materials en moviment. Analitzen també la multiplicació dels trasters i les seves promeses, l’emmagatzematge com a crisi o instant de caiguda lliure, i la perplexitat de saber-se part d’una generació a qui li ha estat arrabassat l’espai.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Recerca Magatzem Anna Manubens Antonio Gagliano comissariat pal·liatiu Creative Commons David Bestué DIWO dol enmagatzematge escultura Francesc Ruiz Hangar. Centre de producció i recerca artística infraestructura Lucía C. Pino sostenibilitat
05.06.2025
96 MIN
Castellà
Altes latències #5
Fernando Domínguez Rubio
més Informació
En aquest podcast, parlem amb el sociòleg Fernando Domínguez Rubio sobre les ecologies de la cura que mantenen viva la ficció de l’estabilitat artística — una xarxa d’infraestructures, tecnologies climàtiques, laboratoris de conservació, magatzems subterranis i figures habitualment invisibilitzades, la feina de les quals sovint queda fora del relat tradicional de l’art però que, en realitat, constitueixen un dels pilars de la narrativa. Ens endinsem en en la lluita constant contra l’entropia, reflexionant no només sobre els recursos físics i humans que s’hi inverteixen, sinó també sobre les implicacions ètiques, polítiques i econòmiques d’intentar frenar el pas del temps. Perquè, en la seva visió, el museu és molt més que un espai de contemplació i arxiu col·lectiu: és una tecnologia política i cultural orientada a fixar el temps, ordenar el món i definir què mereix ser conservat. Parlem amb Fernando Domínguez Rubio de règims d’objectualitat, de magatzems, de memòria, d’hivernacles, d’unicitat i d’altres maneres d’aferrar-nos a les coses.
mostrar-ne més mostrar-ne menys
Especials Altes latències [contra]panorama conservació Creative Commons crítica institucional enmagatzematge Fernando Domínguez Rubio fragilitat infraestructura L'Internationale sostenibilitat
Magatzem #2 Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular
Recerca
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Magatzem #2 Poètiques i polítiques de l’emmagatzematge i l’ús circular
Podcast Title

Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58