LINIES DE VISIO #7
Radio Incarné. Yasunao Tone i Tetsuo Kogawa

A càrrec de Barbara Held i Pilar Subirà
Aquesta és una col·laboració per a “Línies de visió” del filòsof i pioner de mini FM radio, Tetsuo Kogawa, i de l’artista sonor Yasunao Tone, basada en un intercanvi d’e-mails sobre “radioart”.
“Quan ens van demanar que féssim una col·laboració per a Ràdio Web MACBA, vam decidir muntar un intercanvi per correu electrònic sobre radioart, vocalitzar el text i, posteriorment, transmetre’l tots dos en directe.
Aquesta col·laboració va començar amb una discussió sobre temporalitat –culpa meva, perquè vaig ser jo qui va abordar aquest tema tan difícil–, la qual cosa va transformar el nostre diàleg en un intercanvi accelerat i maldestre de cartes gargotejades en lloc de missatges electrònics concisos. Tan bon punt ens en vam adonar, ens vam posar a gargotejar els nostres pensaments utilitzant el format de correu electrònic i els teclats. D’aquesta manera, seguint la insistència de Kogawa en les mans, vam pensar literalment en una columna de missatges electrònics a mà.
Malauradament, com que la nostra llengua materna és el japonès i ens hem vist obligats a fer servir un idioma que amb prou feines parlem quan somiem, ens va resultar impossible jugar amb les paraules. De tota manera, vaig mirar d’aportar un toc lúdic utilitzant el programari de veu sintètica del Simple Text de Mac per vocalitzar l’intercanvi, i el vaig transferir a un CD.
Posteriorment, vaig preparar aquest CD (l’anomenat scratching) i el vaig posar en el meu antic lector de CD. Dissortadament, com que no vam poder realitzar el nostre programa com a radioart perquè Ràdio Web MACBA no disposava d’un format per a transmissions en directe des de Tòquio i Nova York, presentem la nostra col·laboració sota aquesta forma gravada.”
Yasunao Tone
Llista de temes
01“‘Radio Incarné’, un diàleg”, 2008. Col·laboració de Tetsuo Kogawa i Yasunao Tone.
programes relacionats
Per Roc Jiménez de Cisneros
Aproximació a l'obra i mètode de treball de l'artista japonès Yasunao Tone, realitzada a partir de diverses converses amb el propi artista i altres col·laboradors.
Transcripció de la conversa entre Tetsuo Kogawa i Yasunao Tone per a LÍNIES DE VISIÓ #7.
Espai
Aquest episodi explora el so en relació amb l'espai, i considera els usos de l'espai acústic com un element actiu del procés compositiu.
Determinació i indeterminació
Una anàlisi de les múltiples utilitzacions de l'atzar en la composició i la interpretació d'obres musicals.
Exclusives
Obres exclusives de Yasunao Tone i Christophe Charles.