LINIES DE VISIO #5
Una orquídea al país de la tecnologia
A càrrec de Barbara Held i Pilar Subirà
La gravació pot reflectir pensaments i emocions humanes (Arthur Russell), la memòria (el projecte de Brandon LaBelle “Phantom Music-Radio, Memory, and Narratives from Auditory Life”), o pot convertir-se en museu (Edgar Varèse va utilitzar gravacions de la processó i la Dansa de la Mort del Dijous Sant a Verges, d’origen medieval, per fer la banda sonora d’una pel·lícula sobre Miró). Una producció d’estudi enregistra una interpretació perfecta, la seva presència en l’espai i el temps és semblant a la d’una pel·lícula. Fins i tot un so destructiu es pot transformar en les vibracions delicades d’una membrana transparent (“The trembling of my Williamsburg art studio”, Juan Matos Capote).
Llista de temes
01 Edgar Varèse “La procesión de Verges”, 1955 2’54”
02 Anne Wellmer, “needle”, 2003 3′
03 Brandon LaBelle, “Dirty Ear” 2007 8’42”
04 Richard Garet, “Précis”, 2007 6′
05 Octante, “Sense títol”, 2008 8’15”
06 Arthur Russell, “Home Away from Home”, 1986 5’12”
07 Juan Matos Capote, “The trembling of my Williamsburg art studio while they were constructing outside”, 2008 6’55” (Nota: Si us plau, cobriu els altaveus amb una fina làmina de paper o acetat per poder apreciar les vibracions)
08 Roscoe Mitchell, “Parched Plain”, 2006 13’06”
09 John Bischoff, “Override”, 2002 3’51”
10 Andrés Lewin-Richter, “Study 1″, 1964. 3’35”
11 Matt Davis “Rain”, 2007. 8’55”
Recuperem aquí fragments inèdits de l'entrevista amb Judy Dunaway que no vam poder utilitzar en el seu moment.
El rol dels sistemes formalitzats en la creació musical.
Judy Dunaway parla sobre globus tenors, improvisació, autobusos Greyhound, música occidental, la crisi de la SIDA, la seva experiència estudiant amb Alvin Lucier, les seves feines de subsistència i de com aprendre a tocar un piano ben afinat.