Jacob Kirkegaard
Escenes eliminades
Recuperem aquí fragments inèdits de l’entrevista amb Jacob Kirkegaard que no vam poder utilitzar en el seu moment.
programes relacionats
Auxiliars
Chris Cutler ens porta de passeig per diversos exemples de música feta amb aigua, pedres, elements d'attrezzo, gel, neu, estalactites, bobines de Tesla, dunes de sorra, fulles, flors, herba, branquillons, vidre i un cafè.
Quimera Bregman / Deutsch – 47 minuts d'atenció bifurcada
Florian Hecker proposa la fusió de dues publicacions crucials en el camp de la psicoacústica y de la psicología musical: "Demonstrations of Auditory Scene Analysis: The Perceptual Organization of Sound" de Albert S. Bregman y Pierre A. Ahad i "Musical Illusions and Paradoxes" de Diana Deutsch. El resultat requereix de l'audiència una reconstrucció selectiva d'unitats distintes en una Gestalt global que culmina en una experiència auditiva quimèrica.
Pensant (a través de) l'oïda
¿Podem pensar a través de l'escolta? Seth-Kim Cohen, Christoph Cox, Julian Henriques, Casey O’Callaghan, Peter Szendy i Salomé Voegelin exposen per què reflexionar no hauria d'estar renyit amb ressonar...
Fenòmens psicoacústics com a material compositiu
Aquesta selecció analitza el rol que l'ús de fenòmens aurals pot ocupar en la pràctica de la composició. A través de la implementació d'aquestes tècniques sonores expandides el compositor pot mirar de recalibrar l'oïda de l'audiència, i en aquest procés convidar-los a reconsiderar la mateixa idea de la composició.
Procés de recerca: Jacob Kirkegaard
<ENG> Com a part del nostre procés de recerca sobre l'escolta, l’any 2014 vam entrevistar l'artista danès Jacob Kirkegaard. En aquest podcast, Kirkegaard reflexiona sobre la importància d'escoltar i sosté que l'art sonor pot crear espais purament sensorials que van més enllà d’allò que es percep immediatament, contribuint així a comprendre l'incomprensible.