INTERRUPCIONS #20
The Little People In The Radio present...
A càrrec d’Anna Friz
Un programa dedicat a l’anacrònica fantasia infantil que creu en l’existència d’homenets que viuen dins de la ràdio, encarregats de totes les veus i sons que escoltem a través d’ella. Bàsicament, una exploració de les múltiples variacions de la veu transmesa sense fils, a partir de material d’arxiu, exploracions i collages contemporanis, i fragments d’obres d’artistes radiofònics que usen i abusen del leitmotiv del locutor com a figura central, barrejades en un paisatge d’intercepcions i sons d’interfreqüències radiofòniques. El resultat és un bricolage investigatiu que explora l’entorn, la morfologia i la taxonomia dels homenets de la ràdio.
programes relacionats
Notes sobre "Babel" de Cildo Meireles
L'artista conceptual i escultor brasiler proposava l’any 2001 l'obra "Babel", una torre de forma cònica de cinc metres d'alçada i dos d'ample, que s'alça fins al sostre expositiu i que està construïda a base de ràdios, de diferent eres, totes elles sintonitzades en diferents emissores.
Maia Urstad
L'artista noruega Maia Urstad parla sobre nostàlgia, senyals horàries, de l'AM, FM i DAB, de la importància de l’ska, d'arcs i obeliscos, dels sons al fiord, càpsules de temps, de Program 81, de freq_out, de sirenes de boira, d'emissores locals i de cintes perdudes.
Short Waves / Long Distance
Aquest programa, comissariat per Wave Farm, presenta un repàs internacional a obres que exploren el so de l'espectre de ràdio d'ona curta (2-30 MHz) així com l'experiència de l'escolta a llarga distància. El podcast presenta els treballs sonors de Patrick Harrop, Ed Osborn, Javier Suarez Quiros, Mark Vernon, William Basinski, Nicholas Knouf, Edward Ruchalski, Sally Ann Mcintyre, Stephen Bradley, Pietro Bonanno, Linda Dusman & Alan Wonneberger, Jeff Gburek, Jed Miner, Amanda Dawn Christie i Lee Rosevere.
The possibility of drumming
Aquest mix de Morten J. Olsen per a la sèrie INTERRUPCIONS presenta un viatge extrem, complex i llarg d’introducció al món de la percussió, que posa sobre la taula les teories personals d’OIsen. Tal com el mateix Morten apunta: “una experiència d'escolta llarga i dolorosa de música percutiva”.