FONS ÀUDIO #59
Marcelo Expósito

Marcelo Expósito, “Fotoescrituras (Dedicada a Allan Sekula)”, 2019-2011 (detall)
Marcelo Expósito és artista, editor, traductor, i va exercir els càrrecs de Secretari del Congrés i diputat a les Corts Generals espanyoles entre els anys 2016 i 2019. Les seves recerques reordenen i actualitzen procediments sensibles propis de les avantguardes històriques, portant al present la radicalitat emancipatòria, insurrecta i autodeterminada de les lluites inscrites en la tradició de la modernitat. A FONS ÀUDIO #59, el Marcelo revisita la seva obra Fotoescrituras 2011-2019 (Dedicado a Allan Sekula), on recorre de manera personal, de vegades íntima, una successió d’esdeveniments col·lectius d’autodeterminació i resistència. El Marcelo ens parla de manifestacions, esdeveniments de masses i l’ocupació de l’espai públic, però també de l’espai micropolític, les formes d’agermanament, empatia i solidaritat.
Conversa: Verónica Lahitte, Antonio Gagliano i Anna Ramos. Guió i producció sonora: Verónica Lahitte i Antonio Gagliano. Veu: Verónica Lahitte.
CC BY-NC-ND 4.0 DEED. Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional
programes relacionats
Mireia Sallarès
Marcelo Expósito
Memòries polifòniques per a un present compartit #3
En el tercer i darrer episodi d’aquesta mini-sèrie en torn al col·lectiu Video-Nou, Lluïsa Roca, Luisa Ortínez, Xefo Guasch i Carles Ameller reflexionen sobre les circumstàncies materials, vivencials i sociològiques que propicien, al 1979, el pas de Vídeo-Nou al Servei de Vídeo Comunitari i posteriorment, al 1983, desemboquen en la dissolució del grup.
Reflexions sobre un moment crític: Daniela Ortiz, Marcelo Expósito i Miguel Noguera
Aclaparats pel discurs institucionalitzat de la política i els economistes, convidem artistes, filòsofs, investigadors i poetes a posar en comú quines són les implicacions, positives i negatives, de la crisi estructural que estem vivint, i a imaginar un futur incert.
Allan Sekula
Entrevista amb Allan Sekula sobre la relació entre art i fotografia, l'activisme artístic, el rol de l'artista dins l'esfera pública i sobre "Waiting for Tear Gas".
Suely Rolnik
En aquest podcast parlem amb psicoanalista, assajista y acadèmica Suely Rolnik sobre micropolítica i macropolítica, sobre el comú i el subjectiu. Parlem de l'aire i del present, i de la dificultat actual per respirar i conspirar. Abandonem la idea d'apocalipsi però també de paradís, i li seguim la pista a les aranyes. Ens aturem a observar els seus fils resistents i flexibles, i pensem en la possibilitat de crear teranyines provisòries per al sorgiment d'altres mons. En aquest teixir, Suely comparteix amb nosaltres termes del guaraní com ñe´é, que significa paraula i també ànima.
Gerald Raunig
Entrevista amb Gerald Raunig sobre Revolució Molecular, activisme filosòfic, i les diferències i similituds entre els moviments socials recents i els de finals de la dècada dels seixanta.
Maria Eugenia Rodriguez Palop
Maria Eugenia Rodriguez Palop parla sobre el nou municipalisme; sobre la necessitat d'adaptar la justícia i els drets humans a l'apoderament del ciutadà; i sobre la necessitat de reconèixer-nos com a éssers vulnerables i interdependents i adaptar a això les nostres polítiques públiques des d'una militància feminista.