FONS AUDIO #43
Mircea Cantor
Desplaçar-se, diluir fronteres i itinerar són algunes de les accions que tracen el recorregut artístic i vital de Mircea Cantor (Oradea, Romania, 1977). Amb un llenguatge de gestos mínims, directes i d’elevada càrrega poètica, l’artista explora els límits de les tradicions culturals i els gèneres artístics, alhora que examina la fragilitat de les convencions i les ideologies de la societat contemporània i denuncia els seus mecanismes d’extrem control. Vídeos, fotografies, pintures, instal·lacions i intervencions site specific van teixint una xarxa complexa i subtil amb la qual l’artista ens convida a repensar les nostres identitats i llocs al món.
A FONS ÀUDIO #43 Mircea Cantor ens parla sobre la seva obra “Chaplet” (2007), sobre l’impacte de les fronteres i la societat de control, i sobre la ressonància poètica de les petjades, els materials i d’altres rastres físics.
Malcolm Le Grice parteix de “Berlin Horse”, la seva obra de 1970 present a la Col·lecció MACBA, per parlar també de cinema expandit, estructuralisme materialista, latència, suspens i la representació del temps al seu treball.
L'artista italià Mitra Azar sobre punts de vista i mirada incorpòrea, drones, fronteres, nomadisme, arxius sense fi, processos, “artropocè” i de les zones de conflicte com a brou de cultiu de pràctiques creatives.
Marina Gržinić parla sobre amnèsia, afàsia i encongiment, sobre biopoder i necropolítica, fronteres i volums, corpus i cadàvers, sobre paisatges mortals, intestins, hologrames, i sobre la preocupant miniaturització de l'afectivitat i l'empatia com un procés paral·lel a l'acceleració tecnològica.
Carlos Garaicoa ens parla sobre els seus anys de formació a Cuba, la necessitat imperant de superar els relats post-colonials, la seva faceta d’activista cultural i sobre la seva obra "Yo no quiero ver más a mis vecinos" (2006), que forma part de la Col·lecció MACBA.