COMPONENT AMB PROCESSOS: PERSPECTIVES SOBRE MÚSICA GENERATIVA I DE SISTEMES #5.1
Durada
A càrrec de Mark Fell i Joe Gilmore. Narrat per Connie Treanor.
El cinquè episodi de la sèrie continua explorant la idea del temps en la pràctica musical, especialment en relació a la durada.
El programa aborda diferents mètodes de mesurament d’intervals, tant microscòpics com macroscòpics: des de la síntesi granular, on el so es construeix mitjançant petits “grànuls” sonors, fins a obres esteses la durada de les quals no s’amida en minuts ni en segons, sinó en anys.
Incorporant idees i teories de l’enginyer Denis Gabor i compositors com ara Iannis Xenakis i Curtis Roads, aquest episodi analitza exemples primerencs de música per ordinador que fan ús de tècniques de síntesis granular i de polsos.
El programa tanca amb dos acostaments recents al temps en la música, els de l’artista alemanya Hanne Darboven i el productor Terre Thaemlitz.
programes relacionats
Diedrich Diederichsen. Escenes eliminades
Recuperem fragments inèdits de l'entrevista amb el crític cultural i periodista musical Diedrich Diederichsen.
Diedrich Diederichsen
El crític cultural i periodista musical Diedrich Diederichsen parla sobre el paper de la crítica en l'art contemporani, la dimensió social de la música d'avui, i els vincles i diferències entre el món de l'art i el de la música.
Un cap de setmana perdut de techno-pop al Mig Oest rural americà
Aquest programa proposa una escolta del techno-pop de la dècada dels setanta i principis dels vuitanta com una breu però deliberada irrupció als regnes del pop/rock/soul/R&B.
Exclusives
Obres exclusives de Ben Vida and i THE HUB.
Transcripció
Transcripció de COMPONENT AMB PROCESSOS: PERSPECTIVES SOBRE MÚSICA GENERATIVA I DE SISTEMES #5.1., a càrrec de Mark Fell i Joe Gilmore.
Mark Fell i Joe Gilmore
Entrevista amb Mark Fell i Joe Gilmore, artistes sonors i comissaris de COMPONENT AMB PROCESSOS: PERSPECTIVES SOBRE MÚSICA GENERATIVA I DE SISTEMES.
Temps
La relació entre temps i música i l'impacte del desenvolupament tecnològic en el tractament del temps en diferents llenguatges musicals.