26.02.2025
79 MIN
Castellà

Altes latències #4
Nerea Calvillo

descarregar
cronologia
show less/more
00:00
04:55
13:14
22:00
25:20
36:09
46:19
50:35
54:39
62:01
69:17
Granos de polen de varias especies ampliados mediante un microscopio electrónico de barrido.

Nerea Calvillo ((Madrid, 1973) és una arquitecta, investigadora i docent que treballa en la intersecció entre l’ecologia política queer, les tecnociències i els nous materialismes, per tal d’indagar, entre altres coses, la materialitat de l’aire, la toxicitat com a sistema i la política de les dades. Recentment, ha publicat Aeropolis: Sensing Open Air, Pollution and Queer Political Ecologies i és coeditora del número especial Toxic Politics de Social Studies of Science i del llibre What Urban Media Art Can Do: Why When Where & How? A més, el seu treball ha estat exposat a institucions internacionals com el Canadian Centre for Architecture, la Royal Academy of Arts i el Museu d’Art Contemporani de Xile. Les seves investigacions, tant en textos com en instal·lacions, proposen transformar els imaginaris que tenim sobre la natura i inciten a pensar que els futurs de l’aire poden estar més relacionats amb la justícia social que amb projectes de neteja.

En aquest podcast conversem amb Nerea Calvillo sobre dades, traduccions i ciència ciutadana; sobre contaminació, gasos i partícules. Ens aturem a examinar els sensors i situem les infraestructures tecnològiques dissenyades per ser invisibles. Indaguem en allò que mostren les seves dades, però també en el que amaguen. Pensem l’aire i la composició. La Nerea proposa també una lectura del pol·len des de la teoria queer, desafiant la seva classificació binària com a benefici ecològic o amenaça sanitària, i revelant-lo com un agent material que reconfigura les relacions entre cossos, ciutats i ecologies.

Amb el suport de:

Finançat per la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats només comprometen a les seus/ves autors/es i no reflecteixen necessàriament els de la Unió Europea o els de l’Agència Executiva Europea d’Educació i Cultura (EACEA). Ni la Unió Europea ni la EACEA poden ser considerats responsables d’ells.

CONVERSA: Verónica Lahitte, Jara Rocha, Nicolas Malevé i Roc Jiménez de Cisneros. Guió: Verónica Lahitte. Producció sonora: Roc Jiménez de Cisneros. Veu: Valeria Brugnoli. Sons: llibreria de sons de RWM. Imatge: Grans de pol·len de diverses espècies ampliats mitjançant un microscopi electrònic de rastreig. Font: Dartmouth College Electron Microscope Facility.
CC BY-NC-ND 4.0 DEED. Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional
Especials Altes latències [contra]panorama aire ciència ciutadana Creative Commons Nerea Calvillo polen queer toxicitat

programes relacionats

2 destacats
05.06.2024
85 MIN
Anglès
SON[I]A #403
M Murphy
més Informació

Murphy treballa amb i contra la tecnociència en àmbits com la justícia ambiental i la política de dades, el colonialisme, la sexualitat, la reproducció i la raça. El seu enfocament és interdisciplinari, no només en el sentit d'involucrar múltiples àrees del coneixement, sinó també per la seva doble responsabilitat: la tasca gairebé impossible de desmantellar el capitalisme racial extractiu, mitjançant la reimaginació d'horitzons descolonials radicals negres, queer, indígenes i feministes. En aquest podcast, Murphy ens guia a través de les infraestructures que articulen la contaminació de Chemical Valley i els seus voltants a la zona dels Grans Llacs, la conca d'aigua dolça superficial més gran del planeta.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
11.12.2024
99 MIN
Castellà
Altes latències #2
Jose Iglesias García-Arenal
més Informació

En un país com Espanya, on les zones rurals han estat històricament objecte de despulla i marginació, l'obra d'Iglesias revela els estralls de l'extractivisme, des de la mineria de liti fins als monocultius de plaques solars. En la seva anàlisi, Jose vincula aquestes pràctiques amb processos històrics de conquesta, latifundisme i privatització del camp, mentre explora les formes en què les comunitats resisteixen i busquen construir alternatives. En aquest pòdcast, Jose Iglesias García-Arenal ens convida a imaginar intersticis de possibilitat on les resistències comunitàries, les memòries històriques i l'art s'entrellacen per a redefinir la forma en què habitem el món. Parlem sobre tradicions inventades, oliveres, ovelles, telers i les complexes interaccions entre passat, present i avenir.

mostrar-ne més mostrar-ne menys
Especials Altes latències [contra]panorama condicions de treball Creative Commons desert ecologia Jose Iglesias García-Arenal latifundisme toxicitat zona de sacrifici
Altes latències #4 Nerea Calvillo
Especials
0:00
0:00
Son[i]a
Son[i]a #384
0:00
Altes latències #4 Nerea Calvillo
Podcast Title

Title of podcast
Son[i]a #384
0:00
34:58