#5 Processes and systems in computer music; from meta to matter
Per Tony Myatt
En aquest assaig, el Dr. Tony Myatt descriu com els processos i els sistemes es van aplicar a la música experimental, i contraposa dues aproximacions a l’ús de processos sistemàtics i algorítmics en la música per ordinador experimental. L’autor distingeix entre dues pràctiques, una basada en l’evolució de models històrics que emfatitzen una posició racionalista, i una altra més radical i contemporània basada en la substància material del so computeritzat i els processos tecnològics.
El Dr. Tony Myatt és el director del Music Research Centre de la Universitat de York, al Regne Unit. Myatt és també l’assessor del UK Arts and Humanities Research Council per al programa New Aesthetics in Computer Music. La seva tasca d’escriptor, programador i educador se centra en els camps de la informàtica musical, el so multicanal i la composició electrònica, i va ser editor i cofundador de la revista Organised Sound, publicada per Cambridge University Press.
Tony treballa amb Thyssen-Bornemisza Art Contemporary (T-B A21) en el desenvolupament, implementació i comissariat de “The Morning Line”, una instal·lació sonora i escultura pública de gran escala. Ha col·laborat en la creació de noves peces multiespaials d’artistes com Yasunao Tone, Bruce Gilbert, Carl Michael von Hausswolff, Florian Hecker, Peter Zinovieff, Lee Ranaldo, Jana Winderen i Chris Watson.
ISSN: 2013-4681
Obres exclusives de Keith Fullerton Whitman i Carl Michael von Hausswolff.
Aproximació a l'obra i mètode de treball de l'artista japonès Yasunao Tone, realitzada a partir de diverses converses amb el propi artista i altres col·laboradors.
Carl Michael von Hausswolf obre la nostra oïda al cantó més fosc de les ones sonores: un espai molt extrany a l’espectre electromagnètic, en el que l’energia es transforma en matèria.
Entrevista amb Theo Burt sobre processos perceptius, música visual i art intermèdia.