Descarregar PDF
17/02/2016

A càrrec de Chris Cutler

A finals del segle XIX, la música va canviar de manera dràstica degut a dos factors: el col·lapse de la tonalitat convencional, que va fer trontollar els fonaments de la música culta, i la invenció d’una nova i revolucionària forma de memòria, l'enregistrament sonor, que va redefinir i donar força al món de la música popular. Una marea de sondes i experiments al voltant de nous recursos musicals i noves pràctiques organitzatives inundava totes dues disciplines, provocant així un intercanvi entre ambdues i la consolidació d'una nova estètica que portaria el so i les seves manipulacions més enllà dels estrets límits de la "música". Aquesta sèrie intenta seguir aquests canvis de manera analítica, per tal d'explicar com i per què els gèneres musicals i post-musicals són com són. A SONDES #17, rastregem com el gamelan va xocar amb les nocions occidentals de la música, i com la percussió exòtica es va estendre com un virus en tota mena d'àmbits.

>>I aquí trobes la sèrie completa de SONDES

Compartir
ExtraSondesTranscripcióSondesChris CutlerTranscripció SONDES