• 00:35 La radio pirata com un node i font musical
  • 01:22 Dues estacions de ràdio enfrontades
  • 02:05 Honey: una cantant evangelista
  • 02:23 Adele: una música punk
  • 03:26 El fenomen de la ràdio pirata italiana
31/03/2017 4' 36''

Anglès

“Born in Flames” (1983), la segona pel·lícula de la cineasta autodidacta i pionera del cinema queer i lèsbic militant Lizzie Borden, desplega, segons paraules de Sophie Mayer, un relat de «ciència ficció afrofuturista feminista», que malgrat haver estat estrenat el 1983 és de plena actualitat.

Realitzada sense guió previ –amb el que ella anomena narració inductiva– i rodada durant quatre anys amb un pressupost d'amb prou feines 40.000 dòlars, Borden fa de la taula de muntatge un dels seus millors aliats i recorre al pseudodocumental per tal de suplir amb intuïció i obstinada lucidesa les manques que comporten la precarietat i l'amateurisme al món del cinema.

És en aquest context que la ràdio pirata es converteix en un dels protagonistes i motius principals del fil narratiu de “Born in Flames”. En aquest petit fragment, Lizzie Borden explica les diferents raons per les quals es va fixar en el fenomen de les ràdios lliures europees i com aquest recurs la va ajudar a articular les diferents agendes d'aquesta pel·lícula de culte.

Compartir
EspecialsRADIOACTIVITATLizzie Bordenradio pirataràdio lliureEscenes eliminadesràdio

Programes de RWM relacionats