• 00:43 "Berlin Horse, 1970
  • 03:39 Novament, no tenia cap pla
  • 05:19 No va ser una profecia, però...
  • 06:33 ...i aleshores Brian Eno em va demanar fer la banda sonora
  • 09:23 Estructuralisme: una mala descripció
  • 14:18 No m'interessen massa les idees
  • 15:01 Quelcom latent
  • 16:18 Un procés que no està dirigit per un guió o una idea
  • 17:31 Cinema expandit
  • 19:36 La presencialitat i l'aspecte espacial
  • 20:39 La narrativa ho fa tot massa simple
  • 22:02 Té lloc ara
  • 24:04 Influències
  • 26:17 Cinema oposicional
  • 28:01 Polítiques de la percepció
  • 29:00 The London Filmakers Co-op Workshop
  • 33:45 Ara tens YouTube
  • 34:23 Una alfabetització audiovisual generalitzada
  • 36:27 Un context molt diferent
14/09/2016 38' 11''
Anglès

Malcolm Le Grice (Plymouth, Gran Bretanya, 1940) és un dels pioners del cinema experimental britànic. Format com a pintor, cap a mitjan anys seixanta ja va deixar ben clar el seu interès per altres mitjans i eines en aproximar-se als ordinadors i, sobretot, al cel·luloide.

Interessat en la generació d'experiències més que en conceptes, a les seves peces impera la juxtaposició de bucles d'imatges i sons que eludeixen per complet la noció tradicional de narrativa en favor d'una immersió en un món eminentment cromàtic, oníric, regit per una lògica no-linial i de tall cru.

“Les idees sorgeixen de la sensació de color, imatge, so, moviment i temps”, afirma. Vinculat també a la teoria i al món de l'educació (el 1968 va ser, juntament a David Curtis, fonamental en el disseny de The London Filmmakers Co-op Workshop així com membre activu de la Co-op), Le Grice va ser pioner en l'ús de múltiples pantalles per als seus treballs audiovisuals, així com en la introducció de bandes sonores experimentals per potenciar allò que ell mateix denomina la “consciència de la presència”.

A FONS ÀUDIO #44, Malcolm Le Grice parteix de “Berlin Horse”, la seva obra de 1970 present a la Col·lecció MACBA, per parlar també de cinema expandit, estructuralisme materialista, latència, suspens i la representació del temps al seu treball.

Compartir
EspecialsFONS ÀUDIOMalcolm Le GriceFONS ÀUDIOCreative Commonscinemacinema al cub blanccinema ampliat