• 00:01 Tot està empaltat del que fem, vivim, mengem
  • 01:59 "Càntirs" (1976)
  • 07:05 Futbol, Escola Massana, escultura amb Eudald Serra i biblioteques
  • 09:55 Tornada a La Bisbal
  • 16:45 La terra i l'acció
  • 19:08 Fang, pols, argila, terrissa
  • 21:07 Papers arrugats, pedres i ganxos de ferro
  • 22:01 "Pedra i ganxos de ferro. Sèrie 'Massanet'", 1977
  • 24:02 "Porta doble", 1990
  • 26:07 El joc i els objectes
  • 27:18 Els encants
  • 28:09 Una col·lecció d'aigües minerals
  • 30:16 Quasi tot ja existeix...
09/08/2021 32' 25''
Català
La Fotocòpia com a Obra-Document

Pere Noguera (La Bisbal de l'Empordà, 1941) és artista conceptual i des d'inicis de la dècada dels setanta experimenta amb les possibilitats estètiques, poètiques i metafísiques del fang, l'aigua, el paisatge, el paper, la fotocòpia, la fotografia, els objectes quotidians, l'acció i el pas del temps.

A FONS ÀUDIO #51 Pere Noguera ens parla sobre els seus anys de formació a l’Escola Massana de Barcelona i dels seus tantejos professionals en el món del futbol. Ens explica també coses de la Bisbal i de la seva relació amb la terra, l'argila, la ceràmica, els oficis, la natura, el joc, així com el descobriment progressiu de les diferents tècniques creatives amb les quals ha anat treballant al llarg dels anys: la fotocòpia, la impremta, el monotip, l'efecte mirall, l’“enfangada”, els objectes trobats, la improvisació, l'atzar i l'observació. Noguera ens ofereix també algunes pistes entorn d'obres com "La fotocòpia com a obra document" (1975), "Càntirs" (1976), "Pedra i ganxos de ferro. Sèrie 'Massanet'" (1977) o "Porta doble" (1990), entre d’altres.

Conversa: Loli Acebal, Ricardo Cárdenas, Violeta Ospina i Anna Ramos. Guió: Loli Acebal. Muntatge sonor: Roc Jiménez de Cisneros.
Compartir
EspecialsFONS ÀUDIOPere NoguerafangArt conceptualCol·lecció MACBACreative CommonsRe-Imagine Europe